webForumDet fria alternativet

Program till Video capture

1 svar · 237 visningar · startad av hema80

hema80Medlem sedan sep. 2004137 inlägg

Jag har ett Pinnacle PCTV PRO kort. Det är ett PCI-kort med antenn-, radio-, composite-, s-video- och audio-in. För att tex spela in från TVn använder man ett medföljande program, dock kan det enbart spela in från TVn, dessutom upplever jag det som ostabilt och klumpigt.

Jag fick en kraftig rabbat på Pinnacle Studio 9, ett program som både spelar in från TV samt från digitala och analoga enheter. Jag upplever även detta program som ostabilt och klumpigt, tex fryser det när man zoomar in på tidslinjen och ibland försvinner ljudet.

Finns det något gratis-alternativ? Jag vill ha ett videoredigeringsprogram som kan spela in från TVn samt från digitala och analoga enheter.

Vad finns det för kommersiella alternativ? Jag testade faktiskt en demo av Adobe Premier 7, jag hittade ingen Capture-funktion (finns det?), där emot krashade Premier då jag drog in en film på 4GB.

Jag har läst "Gratis är gott" här men hittade inte det jag söker. Finns väl inget gratisprogram som gör detta antar jag? Men som sagt - kom med (bra) förslag!

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Alltså... jag höll på med sånt där förut med mitt Haupauagge (stavnin?) WinTV PCI kort... Adobe Premier har en capturefiness, men visst finns det ju gratisalternativ, detta är ganska bra:

http://www.virtualdub.com/features

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)