MuzziMedlem sedan sep. 200437 inlägg hej. jag behöver hjälp med 2 problem,
det ena är att mitt tangentbord har börjat bete sej väldift konstigt. specielt min shift knapp, när jag trycker på den så 'mutas' allt ljud och winamp rutan kommer upp. trycker jag ner den och samtidigt trycker på en bokstav så blir det så här , ko¨hf.
det andra är att mitt internet uppkoppling dör utav sej själv, jag har bbb 10mbit adsl, ingen router. 3 datorer uppkopplade. detta händer oftast när jag tar emot en fil på irc. och det har på senare tiden kommit upp den här felrapporten,

och en annan 'liten' fråga, hur får man reda på vilka drivrutiner man använder. alltså så att man får ett fullständigt namn på drivrutinerna och inte bara 'drivers132'.
kan inte använda shift därför jag bara skriver med små bokstäver....
mvh muzzi :(
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Drivrutiner: start > kör > dxdiag > "spara all information"
Shift är väl kopplat till något i winamp, kolla i alternativen.
MuzziMedlem sedan sep. 200437 inlägg frankof: tack så mycket.
shift och dom andra tangenterna fungerar för en sekund varje gång jag slår på tangentbordet.
Jag har en logitech internet navigator förresten.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg trådlöst? Kolla batterierna. kolla även knappsättup, nya drivrutiner?
MuzziMedlem sedan sep. 200437 inlägg Öppnade upp tangentbordet och hittade mat/dricka från det senaste halvåret =/
Köpte nytt och det verkar fungera. Men dock så kvarstår runtime erroret på winamp och internet problemen.
Tack för kommentaren och tipsen.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg runtime bör du kunna lösa med win. update.(.net?)
Lite mera info på internetproblemet vore bra, att det dör säger inte så mycket ;)
Hur får du igång det igen? är det bara filladningen som inte fungerar?
Hur ansluter du tre datorer till samma lina utan router? (hub och separata ip?)
MuzziMedlem sedan sep. 200437 inlägg frankof: updatera windows?
Det sker oftast när jag tar emot windows. Och oftast sker runtime error'et' någon gång precis innan eller efter. Och det fungerar fint efter att jag startar om modemet / startar om datorn. Detta hände för första gången en kompis idag vid exakt samma tillfälle, men han hade det inte innan.
Här är några meddelande från loggboken:
'Datorn kunde inte förnya adressen från nätverket (från DHCP-servern) för nätverkskortet med nätverksadressen 00300404ABA1. Följande fel uppstod:
Åtgärden avbröts av användaren. . Datorn kommer att fortsätta försöka erhålla en ny adress själv från DHCP-servern.'
'Systemet upptäckte att nätverkskortet \DEVICE\TCPIP_{E7D400EB-0CBB-42A0-BC71-80D40CC15810} inte var anslutet till nätverket och kortets nätverkskonfiguration har frigjorts. Om nätverkskortet var anslutet kan detta tyda på att kortet inte fungerar. Kontakta återförsäljaren om du vill ha uppdaterade drivrutiner.'
Mitt nätverkskort fungerar fint, så det är inte det som är problemet
_______________ 10 sekunder efter det:
'Systemet upptäckte att nätverkskortet \DEVICE\TCPIP_{E7D400EB-0CBB-42A0-BC71-80D40CC15810} var anslutet till nätverket och normal åtgärd har initierats över nätverkskortet.'
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Ja, windows update, och då kika på .net, om jag inte har fattat fel motsvarar det dom gamla vb-runtime filerna.
Ditt nätverkskort vågar jag inte att svara något konkret på, det ser ut till att du tappa kontakten med dhcp servern, varför vågar jag inte svara på.
Någon brandvägg som blockerar?
MuzziMedlem sedan sep. 200437 inlägg frankof: Har zonealarm men har haft det väldigt länge oh det har inte varit något problem med det.
Tack, tack!