Har köpt en begagnad dator med Windows XP Pro men fick inte med någon skiva för ominstallation. Finns inga filer eller liknande på disken för detta vad jag kan hitta heller.
Jag har en egen skiva med XP Pro som jag tänkte installera rent med men jag stöter på motstånd som vanligt.
När jag bootar med skivan i och han ska börja läsa in filer så kommer detta meddelande upp.
"Det gick inte att läsa in filen \i386\nttrnlmp.exe
felkod: 7
Det går inte att fortsätta installationen. Tryck på valfri tangent för att fortsätta."
Vad kan detta bero på (har problem med att skriva frågetecken av någon anledning, ursäkta mig, något fel med teckentabell eller liknande, ibland funkar det). Förut stod det något annat om att en rad var felaktig i någon .ini-fil men det försvann iom att jag började installationen inifrån det redan existerande systemet och sedan startade om när jag vart ombedd att göra det. Blev något fel här också så jag fick avbryta.
Men det felet med .ini-filen försvann iomd. Men nu när jag fösöker boota från skiva så kommer samma fel upp varje gång, detta med nttrnlmp.exe
Jag vet inte om jag ska anta att det är något som ligger i den nuvarande installationen och påverkar och om jag ska ta bort allt med ASM-hack innan jag bootar från skiva igen och gör ett nytt försök. Isåfall om det blir fel så har jag ju en helt obrukbar dator.
Känner någon till denna fil och som kan gissa vad felet beror på, och om det är hårdvaru- eller mjukvarurelaterat.