nu är det åter dags för ett bildskärmsproblem och problemet är att datorn ej kan visa fler än 16 färger samt att det inte går att ändra skärmstorlek, har även provat att ta en annan bildskärm men utan resultat.
Någon som vet hur jag ska göra?
-------------------
Info:
Under bildskärm finns följande fakta: "Fugitsu e177 på standard PCI-grafikkort (VGA)
Operativsystem: Windows 98
Dator: Scenic eT
-------------------
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Byt grafikkortsdrivrutin.
Rikard skrev:
Byt grafikkortsdrivrutin.
Jag har försökt hitta drivrutiner på deras hemsida men kan inte hitta något, du kanske vet?
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Webber2003 skrev:
Rikard skrev:
Jag har försökt hitta drivrutiner på deras hemsida men kan inte hitta något, du kanske vet?
Det kan vi inte veta när du inte skriver vilket grafikkort du har.
UlfT skrev:
Webber2003 skrev:
Rikard skrev:
Det kan vi inte veta när du inte skriver vilket grafikkort du har.
Ja det enda som står under grafikkortet är just det jag skrev i tråden "Standard PCI-grafikkort", ingen mer info finns.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vad är det för dator då?
Om det är en märkesmaskin brukar det nästa alltid finnas en modellbeteckning någonstans.
Om det är ett hemmabygge är det dags att plocka fram skruvmejseln och öppna datorn och titta på grafikkortet - om det inte är integrerat på moderkortet då det är moderkortets beteckning som är intressant istället.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Webber2003 skrev:
Ja det enda som står under grafikkortet är just det jag skrev i tråden "Standard PCI-grafikkort", ingen mer info finns.
Jo, men det är ju för att du inte har installerat drivrutiner till grafikkortet. Du får helt enkelt kolla saken på något annat sätt, tex öppna datorn och se vad som faktiskt sitter där.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Rikard skrev:
Kan det här vara något?
http://download.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=38C2EB58-1746-406D-80A8-2BAD4A6E5A43
För det är väl Windows 98 du kör?
Ett stort tack för hjälpen, nu fungerar det som det ska :)