webForumDet fria alternativet

Ta bort enheterna d: e: f: etc..

6 svar · 289 visningar · startad av Steam

SteamMedlem sedan juli 2003169 inlägg

Ja installerade och sedan avinstallerade Deamon tools. Enheterna som skapades under tiden jag använde programmet är kvar. Var i registret hittar jag dessa så jag kan sudda ut dom?

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Varför inte bara avinstallera enheterna i Deamon Tools?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Såvida inte daemon-tjänsten fortfarande ligger kvar kan det vara enklast att starta om datorn.

Det hjälpte inte att avinstallera och heller inte att ta bort enheterna i daemontools.

Jag installeradom om daemontools och försökte lägga nya och ta bort enheterna vilket gick men dom gamla får jag inte bort.

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Fullösning: instalera "tweak ui" och dölj enheterna.

Det har jag testat men saken är att enheterna fysiskt finns i operativsystemet det är bara det att dom inte visas. Om jag skulle installera en CD enhet till så får den beteckning K: eller liknande för att alla andra beteckningar är upptagna.

Det måste finnas en annan lösning. Ska gräva lite djupare och googla så får vi se om jag fixar det men kom gärna med förslag om ni har.

Jag har nu löst problemet på följande vis så någon som har haft liknande problem eller kommer att stöta på det så finns det svaret här i varje fall.

Start>Kör>diskmgmt.msc
Högerklicka på enheten du vill få bort(ex. e:)>Egenskaper>Drivrutin>Avinstallera
Högerklicka på samma enhet igen (ex: e:)>Ändra enhetsbeteckning och sökvägar...>Ta bort

That's it.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)