calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg Varje gång jag startar datorn vill datorn inkonsekvenskontrolera min HD. Även om jag kör inkonsekvenskontrolen kommer den likt f tillbaka varje gång jag startar datorn
Någon som vet vad problemet kan vara och hur jag löser problemet?
Jag formaterade nyligen datorn men problemet kvarstår
Tack på förhand
calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg ingen som varit med om något liknande eller vet vad det kan batyda?
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg Inkonsekvenskontroll görs när någonting allvarligt inträffat med systemet. I värsta fall kan det handla om hårdvarufel, hårddisken, eftersom det händer varje gång du startar.
Är det WinXP du har? Har du kört diskkontroll? I utforskaren högerklickar du på hårddisken, klickar Egenskaper, sedan fliken Verktyg och därpå Felkontroll. Omstart brukar krävas för att den skall utföras (har aldrig kört någon felkontroll själv...)
calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg Ska testa att göra en diskkontroll imorgon, nu är det på tok för sent :)
Tack Åsa
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg
calson skrev:
Ska testa att göra en diskkontroll imorgon, nu är det på tok för sent :)
Tack Åsa
Hoppas att du inte hittar något diskfel...
Men Åsa stämmer inte, jag är en gubbe som bor på en ås ;)
calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg hahaha
ok :)
Fick inte riktigt igång scandisk
Får jobba på det lite mer imorgon då jag har mer tid men jag fruktar att min hd har tagit lite stryk efter att ha varit med på ett flygplan 2 ggr i veckan i ½ år