DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Hej!
Jag har 2 externa FirewireHårddiskar som jag har kopplat in i samma dator och försöker föra över ca 40 Gb data från den ena till den andra, det har funkat förut men nu helt plötsligt slutar all överföring efter ett par minuter och det stannar totalt.
Den ena disken kör Firewire 400 (80 GB), Den andra FireWire 800 (250 GB) och sitter kopplade i sina respektive uttag. Kopierar jag över ett par hundra MB fungerar det bra, men när det blir större låser det sig.
Vad kan det vara?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg kolla logboken efter felmedelende
låt de stå o tugga tills du eventuelt får ett felemedelande
carl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg Re: Problem med firewire
Davida skrev:
Hej!
Jag har 2 externa FirewireHårddiskar som jag har kopplat in i samma dator och försöker föra över ca 40 Gb data från den ena till den andra, det har funkat förut men nu helt plötsligt slutar all överföring efter ett par minuter och det stannar totalt.
Den ena disken kör Firewire 400 (80 GB), Den andra FireWire 800 (250 GB) och sitter kopplade i sina respektive uttag. Kopierar jag över ett par hundra MB fungerar det bra, men när det blir större låser det sig.
Vad kan det vara?
Kör du samma filsystem på båda diskarna? Annars kan det kanske vara filer på över 4Gb som ställer till det. Iofs så borde ju Windows hojta till när något sånt händer, men man vet aldrig...