webForumDet fria alternativet

Koda av Asp

18 svar · 815 visningar · startad av antonpower

antonpowerMedlem sedan okt. 2004211 inlägg

hur gör man för att koda av asp i windows xp?

liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg

koda av ASP?

vill du se vad andra har skrivit för ASP kod i sina dokument eller? mitt svar är att det går inte så länge du inte kommer över en kopia av koden...

alla .asp filer som hämtas ifrån en asp-server avkodas före de skickas till klienten oavsätt vilket sätt man gör det på... förutom om man inte "överför" filer med FTP eller liknande som i sådana fall enbart webbadministriatören har tillgång till...

jag vill kunna koda av asp på webbservern så att jag kan köra asp-sidor på den asså!

liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg

vad använder du för webbserver då?

Svar:

iis 5.1

supremeMedlem sedan sep. 2002252 inlägg

Menar du att du vill kunna exekvera asp kod på din server och på det sättet kunna skapa dynamiska html sidor?

Detta är bra att kunna när man startar ett webhotel :stud

firstchoiceMedlem sedan okt. 2001615 inlägg

vad menar du med "koda av asp" ??

annars så funkar ju asp bra på iis, är ju byggt för iis =)

men jag kan ju inte rekomendera att köra IIS på XP, släng in 2000 eller 2003 server!

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Det finns väl egentligen ingen anledning att jäklas med grabben.

IIS är inte egentligen kompatibelt med Xp utan ska köras på ett serverop, typ WIn 2000 el. 2003 server som nämns här ovan.

För en server verkar ju finnas...

okej men ja orkar inte köra 2000 på servern för man kan inte instalera counter-strike på den det känns som man sitter på sten åldern helt änkelt

D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg

solbulle skrev:

IIS är inte egentligen kompatibelt med Xp utan ska köras på ett serverop, typ WIn 2000 el. 2003 server som nämns här ovan.

XP är mycket väl kompatibelt med IIS. På XP Pro skivan finns IIS, på HE är det lite besvärligare, men det går att fixa ganska enkelt

http://www.15seconds.com/issue/020118.htm

Begräsningen i XP är hur många samtidiga användare som kan vara uppkopplade mot servern (10).

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

antonpower skrev:

okej men ja orkar inte köra 2000 på servern för man kan inte instalera counter-strike på den det känns som man sitter på sten åldern helt änkelt

om du ska ha en webbserver måste du köra någon av server-versionerna om den ska fungera bra. Gör du inte det kan dessutom bara 10 personer vara inne på servern samtidigt.

Och det är inte direkt att rekomendera att köra CS och server på samma maskin eftersom CS är rätt prestandakrävande..

Känns inte som om anton är speciellt seriös faktiskt, men det kanske bara är jag som känner så :stud

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

antonpower skrev:

Så din benämning på en dator från stenåldern är alltså en dator som inte har Counter Strike installerat? :OO Ekvationen [Windows 2000 Server - CS = Stenålders] stämmer inte riktigt. ;)

Vidare, jag har kört 2000 Server på min arbetsstation tidigare och spelat för fullt på den utan några som helst problem.

D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg

Frågan som kom upp här känns mer som en "test" server för att ta reda på hur man gör för att köra ASP på servern samt lite test av kod etc. De flesta som svarat i tråden verkar tro att det handlar om att sätta upp en skarp server förberedd för massiv anslutning.

Kanske är det jag som har missuppfattat det hela...

Hur som helst har ingen riktigt svarat på hans ursprugnliga fråga. Läs igenom "How to install IIS and run ASP on Windows XP Professional" för tips hur du får asp kod att fungera på IIS:en
http://www.w3schools.com/asp/asp_install.asp

OveRRidE skrev:

antonpower skrev:

Så din benämning på en dator från stenåldern är alltså en dator som inte har Counter Strike installerat? :OO Ekvationen [Windows 2000 Server - CS = Stenålders] stämmer inte riktigt. ;)

Vidare, jag har kört 2000 Server på min arbetsstation tidigare och spelat för fullt på den utan några som helst problem.

nej!
jag menar att win 2000 är stenålders os.
(som windows 1.0)

D3VaST8D skrev:

Frågan som kom upp här känns mer som en "test" server för att ta reda på hur man gör för att köra ASP på servern samt lite test av kod etc. De flesta som svarat i tråden verkar tro att det handlar om att sätta upp en skarp server förberedd för massiv anslutning.

Kanske är det jag som har missuppfattat det hela...

Hur som helst har ingen riktigt svarat på hans ursprugnliga fråga. Läs igenom "How to install IIS and run ASP on Windows XP Professional" för tips hur du får asp kod att fungera på IIS:en
http://www.w3schools.com/asp/asp_install.asp

nej!
du har inte missuppfattat det.
det är dom andra.
vi kör bara lite webbserver för skojs skull och vill lära oss allt som går att lära sej.
(det går nog ganska fort)

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

antonpower skrev:

jag menar att win 2000 är stenålders os.

Håller med.. Som att gå tillbaka till 3.11 eller nått.. Usch för Win 2000 server! Frågan är hur CS funkar i nya 2003 server?

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

men vänta va de inte linux som va Dos 6.22

RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg

Flyttat från Windows som server

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

D3VaST8D: Du har rätt, givetvis.

Jag trodde nog att jag hade fel i sak men rätt i princip, men det visade sig tydligen att jag inte hade det heller.
De andra trådarna hr antonpower startat handlar dock om hans blivande webhotell vilket fick mig att anta att det var det som var på gång även här.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)