Jag får i Windows XP upp en varning i systray. Dock ger den mig varken någon information om vad som är fel eller ens går att klicka på för då försvinner den. Se den bifogade filen, det är så det ser ut.
Vad ska man hitta på tro? :OO
6 svar · 374 visningar · startad av Dryden
Jag får i Windows XP upp en varning i systray. Dock ger den mig varken någon information om vad som är fel eller ens går att klicka på för då försvinner den. Se den bifogade filen, det är så det ser ut.
Vad ska man hitta på tro? :OO
För muspekaren över den? :)
Är inte det där aktiveringsikonen?
Testa att bara peka på den utan att klicka.
Finns den ikonen med i enhetshanteraren åxå på nån grej? kan bara nåt som fallit bort?!
Ingen mouseover-effekt och inget i enhetshanteraren. Däremot har jag fått upp samma ikon som indikerade på nätverksproblem. Undrar ja om det problemet har dykt upp igen.
Jag tror att jag har löst problemet och det måste hänga ihop med nätverket här hemma. Har tidigare haft ikonen i samband med att mina två burkar haft samma namn (fattig på fantasi är jag också ;)) och nu fick jag tummen ur att ändra det. Två omstarter innan genererade ikonen, två omstarter nu efteråt och den är väck.
*bump*
Jag tror att jag just kom på varför jag inte fick/får någon information av !-varningen i systray. Anledningen borde vara att jag i Tweak-inställningarna för XP har stängt ner de gula informations-popups som dyker upp titt som tätt lite var stans, däribland nere i systray.
Vad problemen vid tillfället för trådstarten berodde på fick jag dock aldrig reda på och varningarna dyker inte längre upp.