JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Hej!
Jag har använt ett programmet AtYourService för att skapa en windows service av ett vanligt program. Man browsar fram en .exe-fil som man vill göra service av och AtYourService sköter resten. Tanken är att jag ska kunna köra programmet utan att någon användare har loggat in på datorn.
Jag öppnar services.msc och väljer att min service ska starta "Automatic". När jag startar om min dator har dock inte servicen startat. Jag kan manuellt starta den, men det ska ju inte krävas när jag har den som automatic.
Har jag missat något?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Kan du inte sätta om det under Tjänster!
Vad står det under egenskaper då? När du högerklickar!
JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Jag har engelsk windows så jag vet inte riktigt vad Tjänster heter. Jag gissar dock på Services och det är där jag är inne. När jag högerklickar på min service och kollar egenskaper står den som Automatic, men har inte startat. Jag får själv trycka på Start-knappen, då går den igång.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Kolla då att den är med i just den profiluppsättningen.
Och att den inte stoppas pga lösen eller rättigheter.
JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Servicen är aktiverad i min aktuella hårdvaruprofil. Den körs som "Local system account" och borde väl därmed ha rättigheter att starta? Eller måste jag aktivera det någonstans?
JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Jag startade precis igång datorn och kollade sedan systemloggen. Där kan jag läsa att min service "entered the stopped state". Poängen med Automatic är ju att den ska starta automatiskt, inte stoppa. Någon som vet vad jag gör för fel?
JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Det verkar vara just den servicen som inte går. Jag har skapat ett par andra services med AtYourService och de startar. Därför ger jag upp detta.
Vet någon andra sätt att starta ett program innan någon användare loggat in?
Tack.