Finns det ngn knep för det?
Min dator går oerhört långsamt.
win xp 1.8ghz
Dem enda programmen jag har på datorn är:
Java
JGrasp
Dev-C++
eclipse
php
apache
mysql
vim
firstclass
firefox
smartFTP
DC++
och netbeans
Är det för mycket begärt av datorn? Jag har inte heller ngra spel. Det tar typ 1min för den att öppna Microsoft Photo editor.
What to do? Finns det några sätt som man kan göra datorn snabbare på (utan att köpa en ny dator eller nya delar)?
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg du menar inte att du kör alla dessa program samtidigt?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Du kan väl börja med att posta en mer utvecklad datorspec. "1.8ghz" säger ju i stort sett ingenting.
nej då.
Just nu har jag bara 1 webbläsarfönster öppen och JGrasp men det tar ändå 1 min för photo editor att öppnas. Ännu längre för större program.
Även apache är igång (som alltid)
Bättre beskrivning:
1.8Ghz
HD 80GB - 7200rpm
IM 256MB
cacheminne 256kb
Grafikminne (om det har ngt med saken att göra) 64MB
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Vad har du för operativsystem? Testa installera ad-aware och kör virusscan?
silfver skrev:
Vad har du för operativsystem? Testa installera ad-aware och kör virusscan?
Glömde o nämna att jag även har AV (norton)...har kört virusscan och datorn är "clean"
os - windows xp (homeed.)
nu är den riktigt slö. Den har hållt på och kompilera java kod (20rader) i 10min. Vanligtvis tar det ~1sek
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Kolla om det är någon process som suger mycket cpu-kraft.
jag är inte bra på sånt här, så jag visar 2 bilder. Kan tillägga att jag körde lite kod när jag tog bilderna
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Hmm, "iamapp.exe" drar ju onekligen slukar ju 98% av cpu'n. Filen tillhör (tydligen) norton personal firewall, har du provat att installera om det?
Peeer skrev:
Hmm, "iamapp.exe" drar ju onekligen slukar ju 98% av cpu'n. Filen tillhör (tydligen) norton personal firewall, har du provat att installera om det?
Nope...ska göra det...tack för rådet :)
Kan göra mycket om man köper mer ram minne. Har en 1,7:a med 256 mb ram minne. Den gick mycket snabbare. Photoshop var inte lika segt som innan.
Bara ett litet tips...
//Daniel Eriksson