ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg XP är bättre än tidigare Windows versioner på nästan alla punkter men på en punkt är XP totalt värdelös, sök funktionen! Sökte efter en dll fil och den hittades i 3 exemplar, alla 3 tillhörde en annan XP installation än den som jag kör just nu men när jag manuellt går och tittar på i katalogerna för den XP installation som jag kör nu så ligger samma filer där, varför hittar den inte dem?? Är det någon idiotisk inställning som jag har missat? Och slutligen, finns det något sätt som man kan göra så att den inte söker igenom zip filer?
/Viktor
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg För att få den att sluta söka igenom zipfiler, gå till kör och skriv:
regsvr32.dll /u zipfldr.dll
Jag tror det även gör så att du inte kan öppna zipfiler som mappar så var beredd med ett annat zip-program. För att få tillbaka det kör du samma sak utan /u.
Att den inte hittade dina 3 filer i Windows-mappen kan bero på t.ex. att du inte har kryssat i att söka igenom dolda mappar och filer (beroende på vilka filer det gäller). Klicka på Fler avancerade alternativ > Sök i dolda filer och mappar. Det kan även vara så att du inte har valt rätt mapp att söka i (även om jag betvivlar att det är felet). ;)
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Det var inte problem med att den var dold utan problemet var att det var en system katalog och dessa söks tydligen inte automatiskt utan det måste man välja under "Advanced"... Nu får man väll hoppas att den sparar dessa inställningar till nästa gång.
Tack!
/Viktor