Någon som har installerat denna? Stabil? Bör man ta bort tidigare patchar/fixar innan installation?
Dessa är några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på innan jag påbörjar installationen... :bire
20 svar · 439 visningar · startad av Josef
Någon som har installerat denna? Stabil? Bör man ta bort tidigare patchar/fixar innan installation?
Dessa är några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på innan jag påbörjar installationen... :bire
tänk på att det fortfarande är beta.... installera den inte på din primära maskin. nej, du behöver inte ta bort tidigare patchar.
Jasså, inte den primära? Om man bara har en då? :e
Ersätter installationen tidigare uppdateringar eller blir det bara ytterligare en installation i listan som tar upp utrymme på skärmen?
Nu när RC 2 har kommit (http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/sp2preview.mspx) undrar jag om den är något som rekommenderas eller om jag fortfarande råds till att vänta.
Vänta tills den kommer som en skarp version.
Håller med SirPeter, Vänta ett tag...
SirPeter skrev:
Jag vill inte!!! :e
Har någon testat RC2 och kan dela med sig av sina positiva/negativa synpunkter/kommentarer?
Josef skrev:
SirPeter skrev:
Har någon testat RC2 och kan dela med sig av sina positiva/negativa synpunkter/kommentarer?
Men ifall du inte vill vänta, Vad väntar du på?
Börja installera....
Esen skrev:
Josef skrev:
SirPeter skrev:
Men ifall du inte vill vänta, Vad väntar du på?
Börja installera....
Verkar ganska dumt om nu någon här har testat och fått jätteproblem. Om det är så tror jag nog att jag avstår ett tag. :e
Josef skrev:
Verkar ganska dumt om nu någon här har testat och fått jätteproblem. Om det är så tror jag nog att jag avstår ett tag. :e
Tror ju försig inte att du kommer frå jätte problem ifall du installerar det, Men mitt tips e ett du väntar ett tag tills den riktiga versionen kommer och inte beta Versionen...
Mmm kanske det.
Men jag körde XP RC jättelänge... Sedan när den "riktiga" versionen kom var det ingen jätteskillnad, om jag inte minns helt fel.
Ta på dig uppdraget att lägga in den då och skriv ner vad du upplever som skiljer och eventuella fel i denna tråd. Då gör du resten av medlemmarna en tjänst så att de slipper prova. ;)
PersianBulldog skrev:
Tja, om ditt PID inte är
*****-640-*******-*****
så blockeras din dator; det kan jag ju säga.
Och med det antar jag att du menar att jag inte har en "fixad" version. Är det rätt antaget?
Jag har för mig att den kommer från MSDN, så det borde fungera.
Nja, PID är ett ID genererat av den produktnyckel du registrerat ditt Windows med.
Om du högerklickar på "Den här datorn" och sedan väljer egenskaper, kan du se ditt PID (Precis över datorspecifikationerna).
Om det inte står 640 där i mitten är chansen väldigt stor att din nyckel har blivit "blacklisted".
Jag har provat XP SP2, gillar inte att allt blir så sliskigt användarvänligt.
PersianBulldog skrev:
Om det inte står 640 där i mitten är chansen väldigt stor att din nyckel har blivit "blacklisted".
"Om det inte" - så man ska alltså ha 640 där? Eller hur menar du?
silfver skrev:
PersianBulldog skrev:
Ja, man ska ha 640 där.
PersianBulldog skrev:
silfver skrev:
PersianBulldog skrev:
Ja, man ska ha 640 där.
Doh. :P
silfver skrev:
PersianBulldog skrev:
silfver skrev:
PersianBulldog skrev:
Ja, man ska ha 640 där.
Doh. :P
Eller hur , Doh! Jag har bara tre bokstäver där : OEM