webForumDet fria alternativet

spara i midiformat

4 svar · 285 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

hej

hur gör jag för att spara midifiler i midiformat?? jag har en midifil på kasett som jag vill spela av till datorn jag använder mig av ljudinspelaren och mikrfon men det gå r ju bara att spara i wave format, hur gör jag för att spara i .midi format??? något speciellt program?

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

ehhh va? vad för kasett? kasettband? vilken dammig låda har du hittat den i? §jr

Eller menar du diskett? (iofs samma där med dammig låda moahahaha)

Om du menar en midilåt som blivit inspelad på kasettband som du spelar i bandspelare så kan du nog inte kalla det midiformat längre. och du kan då inte få tillbaka det till midisignaler igen.

midi är massa signaler som innehåler information om tonhöjd, styrka, effekter osv - inga direkta ljudkurvor. du kan inte få ut dessa signaler exakt som de en gång var om du har gjort det till en audio-fil emellan.

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

ok låt oss säga att jag har de perfekta tonerna, fast sparade i mp3-format hur skall jag kunna göra dess till .midi format??? dvs jag har midiljud i mp3-format men vill ha de i midi format???

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det finns mjukvara för det (sök på "mp3 to midi" på Google - svårt va? ;) ). Dock är jag aningens tveksam till hur bra det blir...

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Är det en enstämmig melodi kan det gå.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)