Hej!
Jag har ett problem - jag kan inte spela upp vissa .avi-filer på datorn. Jag har installerat DivX, och större delen av mina .avi-filmer fungerar, men vissa gör inte det. Min kamrat har sagt att jag behöver Xvids, men om jag söker på Google så verkar Xvids vara synnerligen oseriöst.
Tacksam för hjälp.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Förmodligen så är det XviD som du behöver. Med ett program som heter GSpot så kan du se vilka codecs som behövs för en viss fil.
Finns ett bra codecpack som inte ställer till problem som Nimo mfl. (iaf inte för mig)
http://www.3ivx.com/
Tack för er hjälp. jag ska testa båda codecrogrammen sedan. :D
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg XviD är inte speciellt oseriöst. I början var DivX ett open source-projekt när sedan utvecklarna av det bestämde sig för att go commercial var det några enusiaster som tog til vara på den gamla DivX-koden och fortsatte arbetet med en open source-codec.
XviD är egentligen den enda av DivX och XviD du behöver då XviD stödjer DivX men inte tvärtom.
Jag har nu installerat codecs via 3ivx.com's program, och får bild till alla mina filmer. Dock så hörs inget ljud i en film, trots att jag ser bilden. Windows Media Player 9 klagar på att jag inte har något codec installerat, vilket codec kan det vara då?