webForumDet fria alternativet

Outlook expr3ess

6 svar · 312 visningar · startad av Gjutjärn

GjutjärnMedlem sedan sep. 2002135 inlägg

Jag ska byta hårddisk, och tänkte samtidigt uppgradera till windows XP.
SÅ nu håller jag på att lägga över "mina favoriter", "nedladdade programfiler", favoriter på IE och lite annat på min lilla hårddisk på datorn.

Men jag hittar inte filerna som ska sparas för att spara adresslistan och sparade mail-mapparna i Outlook express.

Någon som vet vilka filer jag ska spara för att inte förlora alla adressr och sparade mail (igen...)?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Arkivmenyn - Exportera?

Hm... ja, men då hamnar adresserna som textfil, och mappar/meddelanden kan bara exporteras till annat mailprogram :-(
Vill ha dem som flyttbara mappar i min lilla hårddisk, att bara flytta in i den nya hårddisken sedan.

Är det bara att spara *dbx-filerna på min andra hårddisk, och sedan lägga dem "där jag tog dem" på den nya hårddisken sedan?
Om jag försöker öppna dem, så visas de inte, bara som bifogad fil i ett "nyrr meddelande", därför blir jag konfunderad.
Detta gäller meddelandemapparna i outlook express.

bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Ja det kan du göra. Så gjorde jag iaf.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

En av de Relaterade länkarna i forumet Kontorsprogram är den här och där kan du läsa exakt hur du skall göra med det mesta som handlar om det programmet.

Tack för hjälpen!
Var rätt enkelt att ändra "målmapp" för sparade meddelande och deras mappar.
Så nu ligger allt i den "mini"-hårddisk som är kvar i datorn efter bytet av den andra hårddisken.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)