webForumDet fria alternativet

Problem med shlext (plug-in till Miranda)

7 svar · 227 visningar · startad av muskot

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Provade att installera shlext 0.0.2.0, men tyvärr lyckas jag inte få det att fungera och se lika bra ut som det gör på skärmdumpen.

Har två problem:

1. Grupperingarna fungerar inte, jag får en jättelång lista med alla användare (även de som inte är online). Detta trots att jag valt "Display contacts in their assigned groups (if any)". Provar jag att bocka ur underinställningen "Only if/when the contact list is using them" så är den ändå i-bockad nästa gång jag går in i inställningarna.

2. Ikonerna i menyn representeras av svarta kvadrater, vilket ser riktigt osnyggt ut. Behöver man ladda ner något ikonpaket för att få ordning på detta?

Någon som vet hur man fixar detta, eller om det finns något annat plug-in som fungerar på ett liknande (fast bättre) sätt?

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag använder den också, för mig fungerar den bra - dock med nån bugg.

För att lösa din första fråga så får du göra såhär: Gå in i options kryssa ur rutan "Display contacts in their assigned groups (if any)" Tryck på "Apply" och "OK" gå in i inställningarna igen och klicka i samma ruta, nu kan du klicka ur under alternativet.

Som svar på fråga två så tror jag det beror på att den använder 32bitars-ikoner (då du kör Xp enligt informationen här på wF) och att context-menyn inte stödjer detta...ladda hem samma ikoner fast för win9x/2k och se hur det funkar då.

Även jag får svarta saker med ikonen i mitten.

Aha, det löste ju problem ett i alla fall. Skulle dock vara bra om det gick att dölja de som inte är online.

Provade att ladda ned det ikonpaket som används i skärmdumpen ovan (Foot icons), men ikonen framför "Miranda" i menyn är fortfarande en svart fyrkant. Framför varje användare sitter det dock en "fot-ikon", som sig bör.

Men ska det finnas olika versioner av ikonuppsättningarna till Miranda? En för XP och en för 2k/98? Hittar inget sånt.

muskot skrev:

Aha, det löste ju problem ett i alla fall. Skulle dock vara bra om det gick att dölja de som inte är online.

Provade att ladda ned det ikonpaket som används i skärmdumpen ovan (Foot icons), men ikonen framför "Miranda" i menyn är fortfarande en svart fyrkant. Framför varje användare sitter det dock en "fot-ikon", som sig bör.

Men ska det finnas olika versioner av ikonuppsättningarna till Miranda? En för XP och en för 2k/98? Hittar inget sånt.

Vilka ikoner använder du?
Valde du att ha de ikonerna du laddade hem som Main Icons också? Det är nämligen Main Icons som sitter direkt i menyn, därefter kommer de ikonerna du specificerat för de oika protokollen.

En del erbjuder ikoner i 32bit och i 16bit, det gäller att hitta ett snyggt sådant om man vill använda shlext. Det kan även bara så att ikoner med skugga (de jag använder, använder sig av antialias och då blir det så också skulle jag tro)

Använder Foot Icons. Fick dock till det till slut genom att ladda in en ny ikon som "Default" under "Main Icons". Tackar för hjälpen!

Np :bire

En fundering dock om du provar att välja Hide offline contacts i miranda och kryssar i den där rutan igen. Hur ser det ut då?

Smart! Jag körde med "Hide Offline Users in here" för varje användargrupp och trodde att det skulle duga, vilket det inte gjorde. Ditt förslag fungerar ju utmärkt bra. Tack igen!

Np :bire alltid kul att hjälpa till

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)