Har haft ICQ sen tidiga 1997. Har aldrig någonsin haft problem med den förrän nu. Använde den som vanligt i fredags. När jag sedan skulle använda den i söndags förmiddag får jag upp att jag ska skriva in mitt lösenord ( http://hem2.passagen.se/miberg72/icqfuckup.gif ). Jag skriver in mitt lösenord som jag aldrig förrut behövt skriva in när jag startat min ICQ då jag har säkerhetsinställning som inte kräver detta. Rutan att mitt lösenord är fel kommer upp återigen och jag skriver återigen in lösenordet. Men icqn vägrar. Jag får upp ett felmeddelande och trycker OK där och sen ser man att den i alla fall försöker ansluta, vilket verkar underligt eftersom lösenordet uppenbarligen är "fel" så borde den inte försöka ansluta tycker jag. Mailkollarfunktionen funkar, men det också det enda.
Ni ICQ-tvivlare/hatare betackar jag mig kommentarer ifrån.
Ni andra är varmt välkomna att försöka hjälpa mig att lösa detta. :)
Det är inte så att du delar ut icq-mappen på dc/kazza eller att någon kommit åt filerna i mappen på annat sätt (ex. på ett lan)? Isf. kan någon ha kommit åt ditt icq-lösenord och bytt ut det.
Nej, har inte delat ut ICQ-mappen överhuvudtaget. Har en dator med com hem-anslutning/kabel-tv internet och har brandvägg, så inget borde ha hänt. O sen kan väl inget sådan hända när datorn är avstängd?