webForumDet fria alternativet

Kopiera en cd

10 svar · 190 visningar · startad av Joopa

JoopaMedlem sedan maj 200123 inlägg

Om jag skulle vilja göra en backup på en cd jag har, men som inte går att kopiera på det vanliga sättet hur sk jag bete mig? Finns det nått program som kan öppna ev dålda filer?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

CloneCd http://www.elby.de/CloneCD/english/

------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund

Jag tackar så mycket, men då jag testat detta program visar det sig att den inte fungerar riktigt som jag tänkt. CD´n går ändå inte att kopiera... Alla filer kommer inte med?? Finns det nått annat??

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Vad är det för mystiska filer du har som är kopieringsskyddade, månne?

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Vad kör du för brännarprogram?
Om du gör en .bin eller .iso av cd:n bör ditt brännarprogram klara detta i en lägre hastighet.

Det går ju t.ex. göra backuper på sina playstationspel med .bin formatet i brännarprogrammet CDRWIN. Något som inte fungerar på det traditionella sättet i vanliga dra & släpp fönsterprogrammen.

[ang wF's regler]
Observera nu att jag endast berättat hur man gör backuper för eget bruk - inte piratkopiering ;)
[/ang wF's regler]

------------------
Ancilla, face mea laganum!

En fråga: Har brännarprogrammen en möjlighet att bränna "SCSI"?

Jag vet att när jag har gjort backup på vissa Program (Det får man göra) i Toast Deluxe så gör jag en SCSI-kopiering som också tar med osynliga filer.

------------------
/Petra

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

scsi är ju en anslutning mellan brännaren och moderkortet.. inte en sorts bränning..
Clone CD kopierar skivan som den är.. skoningslöst.. Om det ändå inte fungerar så kan du ju alltid titta på [Redigering: tog bort adressen då vi inte uppmuntrar piratkopiering som trots skrivningen i inlägget kan anses som fallet] som handlar om hur man tar backup på sina spel ;) .. där kanske du kan hitta nåt nyttigt!

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

[Redigerat av CyberPet den 03 maj 2001]

Nä, i Toast Deluxe finns SCSI som alternativ även om man har en Firewire- eller USB-brännare. Jag misstänker att det menas att den kopierar block för block.

------------------
/Petra

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

det tror ju inte jag..
det kan vara det att den emulerar scsi (eftersom usb å firewire inte direkt räknas som "medium" där du kan lagra saker, jag menar hur många firewire hd:ar finns det på marknaden ;) ).. nu gissar jag förstås lite här då jag bara använt toast typ en gång för länge sen.. för det är ett sugeprogram ;) ... block för block bränner väl alla brännare? du menar session kanske :)

iaf..
Nero..
Easy CD Creator
Clone CD
WinOnCD
e väl dom brännar program som jag rekommendera om man vill kopiera en skiva (har lyckats å kopiera en massa skivor med diverse kopieringsskydd, även subtrack data och sånt)...

/j

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Nej, CyberPet menar "RAW SCSI Copy" men det har jag för mig bara funkar mellan SCSI enheter.

läs mer i den gamla tråden. http://program.webforum.nu/wf/Forum4/HTML/000058.html

------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund

Tack för all hjälp.. Testar mig fram och håller tummarna på att nått ska fungera.. (Jag har rätt att kopiera denna cd från tillverkaren så jag sysslar inte med nått olagligt. Dom kunde bara inte hur man löser upp skyddet d.v.s dom dolda filerna)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)