webForumDet fria alternativet

Problem med musik?!?!

5 svar · 413 visningar · startad av reroller

rerollerMedlem sedan sep. 200065 inlägg

Jag har suttit och funderat ett tag nu hur ja ska göra. Men nu tog ja iniativet. Iaf jag använder mig av winME och har Soundblaster 16 som ljudkort. När ja ska lyssna på musik, ex mp3låtar fungerar inte ljudet. Samma sak gäller spel och annat dyl. Men nu har jag upptäckt det att spel som man får manuellt skriva in vad för typ av IRQ & portar, som man har så fungerar de spelen (efter man har ställt in inställningarna alltså). Så jag undrar om det finns någon "standard" plats på datorn som man fyller i det. Jag har skickat ett support-mail till Creative och dom sa att drivrutinerna till winME inte kommer att komma innom de närmsta månaderna... Därför är ja nu i behov av er hjälp!, Innan jag upgraderade till winME från win98 så fungerade mitt Ljudkort helt perfekt...

Snälla, hjälp mig!

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

SHAJT!

Det var nära ögat...jag satt och började installera WinME, men var tvungen att avbryta eftersom jag var tvungen att kolla en grej på nätet.

Så du tycker inte att man ska installera det då?

Njae, det beror på, ja menar jag är den enda av mina kompisar som winME har cpat sig för... men ja vet inte, let your mind lead the way...

------------------
Bortom tid, bortom förvärv, väntar blott sorg och fördärv.

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Hur gör ett operativsystem när det "cpar sig"?

CPAT SIG betyder "inte fungerar korrekt" och är slang i fjortisvärlden.

------------------
Bortom tid, bortom förvärv, väntar blott sorg och fördärv.

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Hehe...har backupat nästan 40 GB av animationer, hemsidor filmer och bilder nu så jag tror jag take my chances. ;)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)