webForumDet fria alternativet

Gammalt program till ny dator.

5 svar · 952 visningar · startad av 75an

75anMedlem sedan okt. 20123 inlägg

Hej! Mitt problem är att jag vill ha programmet Microsoft Office FrontPage till min nya dator.
Den är en bärbar av märket Asus. Windows 7 Home Premium.
Min gamla dator har nästan slutat att fungera. Med den underhöll jag en idéell
hemsida. Nu till frågan: Finns det något liknande program som kan användas istället. Det får inte vara för dyrt. Office FronPage är bra men går tydligen inte till Windows7.
Skall tilläggas att min kunskaper i ämnet är begränsat. :q
Frågande 75 åring

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Välkommen till forumet!
Tiden går och endast gamla gubbar består!!
Själv är jag bara nästan sjuttiofyra.. Frontpage är slut som webbverktyg. det finns många ersättare. mycket beror på vad du skall göra.

Det borde vara enkelt att konvertera en sida till ett aktuellt verktyg. Och faktiskt är de flesta fria.
Så tala om vad du vill göra, och kanske exempel på sida säger Lasp, som helt plötsligt inte är äldst på wF !

Men här kommer några förslag: Wordpress, Joomla eller Drupal.

Microsoft har ju sina Expression web tror jag. Kan säkert testas utan kostnad

Tack Lasp för ditt snabba svar!
Nu blir det till att testa. Min uppgift är att göra allt som berör hemsidan.
Den kommer att dö ut om jag inte kan fortsätta underhålla den.

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009872 inlägg

Är sidan i vanlig html eller är det något annat skripspråk som används? (Här tänker jag på asp, php eller motsvarande.)

Jag sökte på "free html editors" och hamnade på denna http://www.evrsoft.com/

First page är för all del inte gratis. Dollarn ligger på 6.70 kronor så 90 dollar torde hamna på drygt 600 kronor, liknande.

Vet inte om det är det du söker. Inte gratis, men samtidigt skapligt överkomligt. Värt att titta på??

Tack civilpolisen för ditt tips!
Tror det liknar lite som programmet jag redan har. Priset var ungefär lagomt, men det går nog inte till windows 7.
Men jag fick lära mig vad man skall söka efter. Så nu blir det till att Googla på!
Mina kunskaper är som sagt begränsade, men det skall nog vara html språk.
-------------
Har försökt med allt möjligt men hittar inget som något så när liknar " Office FrontPage".
Ni får själva titta på hemsidan och ha roligt en stund, men framför allt kunna se vad jag behöver för att kunna upprätthålla hemsidan
<http://www.hangbron.com>
Den var i början endast avsedd för att informera medlemmarna om brons återställande till brukligt skick.
Det får naturligtvis inte kosta för mycket, för vi har ingen inkomst från bron.
/ GO

GildebrandMedlem sedan juni 2009920 inlägg

Wordpress gör det du vill och lite till. Använd ett medföljande tema så blir det en hyfsad design också.

Håll dig borta från Joomla om du har någon självbevarelsedrift 8)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)