webForumDet fria alternativet

Lotteri program

6 svar · 1 108 visningar · startad av Timmpann

TimmpannMedlem sedan feb. 201018 inlägg

Hej!

Jag tänkte köra något sorts lotteri på ett onlinespel men problemet är att jag inte hittar något program att lotta med.

Är det någon som känner till något sånthär program för Mac? Eller något javascript som kan lösa det på en hemsida eller något.

Jag vill helst inte köra papperslapp grejjen, det blir så stökigt. Det är därför jag vill ha et program eller script för det.

Vänlig hälsning, Tim Bendrin

bossseMedlem sedan juni 2003718 inlägg

Jag tänkte köra något sorts lotteri på ett onlinespel

Jaha, ytterligare ett i raden.
Snart finns det 13 på dussinet.
Och du har förstås tillstånd?

bossse skrev:

Jaha, ytterligare ett i raden.
Snart finns det 13 på dussinet.
Och du har förstås tillstånd?

Tillstånd för att ha ett lotteri i onlinespelet? Ja, det har jag.

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009816 inlägg

Stopp å belägg!! :-)

Här måste jag protestera! Det är inte olagligt att veta hur man gör. Man kan gått göra olika saker i rent studietekniskt syfte. Jag känner att det är inte forumet som ska ta den typen av beslut. (Här pratar jag för mig själv, inte för forumet i sin helhet!!)

Hur ska ditt lotteri se ut?
Du är nog tvingad att förlita dig på någon form av programmering, om än av enklare slag.

Ska du slumpa ett tal mellan 0-100?

Eller har du namn på olika saker som du ska slumpa? ("Namn 1", "Namn 2", "Namn 3")

Jag tycker det verkar som en kul utmaning och eventuellt skulle jag kunna hjälpa dig. Det beror på ditt svar! :-)

Det smidigaste skulle vara om man kan lägga in namn och antal lotter på varje namn.

Jag hittade denna som slumpar nummer, så nu har kag börjat ge varje lott ett nummer och lottar med denna hemsidan: http://www.random.org/integers/

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009816 inlägg

Det verkar väl omständigt!?
På varje lott finns väl ett nummer?

Ja, men det var väl en fin hemsida! Jag hade tänkt att göra något liknande åt dig, men det var ju tur att jag inte gjorde det då du hittade denna själv!

Problemet är att i spelet så satsar man in "kistor" med mynt. Jag måste ge varje kista ett nummer och sedan tilldela nummerna till spelaren som har lagt in kistor. Det tar sin lilla tid när många har satsat. Men det funkar med den sidan jag hittade. :)

360 ms totalt · 5 externa anrop · cache AV · v20260730165559-full.0b955084
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — slå upp tråd (db)
0 ms — hämta forumlista (cache)
117 ms — hämta inlägg (db)
120 ms — hämta bilagor (db)