webForumDet fria alternativet

Firefox 4?

10 svar · 2 370 visningar · startad av bassebhu

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Hej alla glada!

Fick precis hem en sprillans ny MBP och installerade Firefox 4. När kom den rackaren? Nyligen eller?

Tjuter på bra mycket bättre än tidigare versionen av trean (som jag också tyckte kom bara för nån vecka sen). Några tillägg som inte funkar än, men det löser ju sig.

Flikarna hamnar över adressraden, vilket är lite ovant och title-texterna dyker upp nere i hörnet, men det kanske man kan välja själv.

Vad är era erfarenheter än så länge? Några buggar som har lösts och/eller några som har tillkommit?

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Fyran kom för någon vecka sedan.

Har inte helt vant mig vid den, speciellt hur jag kommer åt bokmärkena, känns lite konstigt men man vänjer sig med tiden förhoppningsvis.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

bassebhu skrev:

Flikarna hamnar över adressraden, vilket är lite ovant och title-texterna dyker upp nere i hörnet, men det kanske man kan välja själv.

...högerklicka bredvid, bocka av: "flikarna högst upp". Men jag tycker det är rätt bra att ha så, testa helskärm, då hamnar de på namnlisten och det är riktigt nice om man vill se så mycket som möjligt. Finns en del andra smarta småsaker. Har kört den ett tag nu både hemma och på jobbet och tycker den är riktigt nice! Inga problem med plugins heller. Övergången gick smidigt.

GunnarD skrev:

Har inte helt vant mig vid den, speciellt hur jag kommer åt bokmärkena

ctrl+b :) eller bara F6 och börja skriv adress eller beskrivning så kommer förslag

/red: Men!? Funkar inte F6 längre?! :) det var märkligt, Ctrl+L isåfall

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

FF4 har jag stört mig på mycket de senaste dagarna. För det första förlorade jag alla mina installerade certifikat, men det är lite på mig då jag inte gjorde backup (men det gick inte i 3.6.1, jag lovar!). För det andra hanteras extern media som Flash, ljud och video extremt dåligt (FF4, Mac OS X 10.6.7) då hela webläsaren hänger sig och ibland kraschar. För det tredje fungerar inte BankID med FF4, men det är antagligen inte Mozillas "fel" utan lite fördröjning hos BankID själva...

I övrigt är webläsaren rapp och trevlig, dock.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Tycker också att det går lite rappare, i synnerhet uppstart. Flash kraschar oftare, men tar inte med sig Firefox utan det är bara att ladda om pluginet. Detta på OS X 10.6.7.

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

SPiN skrev:

För det tredje fungerar inte BankID med FF4, men det är antagligen inte Mozillas "fel" utan lite fördröjning hos BankID själva...

Uppdatera BankID så funkar det.

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Zaiman skrev:

Uppdatera BankID så funkar det.

Har gjort det, och det hjälper inte mycket. Sitter du på Mac också? Dom är antagligen snabbare på Win-fronten...

SPiN skrev:

För det andra hanteras extern media som Flash, ljud och video extremt dåligt (FF4, Mac OS X 10.6.7) då hela webläsaren hänger sig och ibland kraschar.

okej, men 4'an ska köra externa program i separat space på nåt vis, kanske blir lite mer krävande men det borde bli stabilare tycker man. Min har inte kraschat, än :) (PC och jag har inte surfat på så mycket konstiga sidor ännu heller)

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

hm, har märkt att alla flashobjekt får en outline runt sig när man klickar och det dyker inte upp någon hand när man hovrar länkar. Skumma nytillskott. Varför har de gjort de här valen och hur åtgärdar man flashhanden? outline: none; på object-taggen löste bordern...

BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg

Firefoxen har funnits ett bra tag nu, speciellt om man har använt den under beta perioden, finns små saker som inte fungerar helt som det skall, BankId cp:ar sig, kvittar om man uppdaterar till senaste, youtube hackar och har sig, de som har problem med grafik till foxen måste uppdatera till senaste drivrutin, mozilla har svartlistat=blacklisted drivers från Nvidia, ATi och intel, kommer snart en uppdatering, efter uppdateringen till 4:an så går tåget till 5, 6 och 7.

275 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
138 ms — hämta forumlista (db)
131 ms — hämta statistik (db)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)