webForumDet fria alternativet

Norman antivirusprogram

10 svar · 1 705 visningar · startad av MormorC

MormorCMedlem sedan maj 201069 inlägg

Min mor har en dator, Vista, som hade förinstallerat Norman Antivirusprogram. Licensen varade ett år. Efter det installerade jag Telia säker surf.
Jag avinstallerade Norman men ikonen, nu med en varningstriangel, finns fortfarande kvar längst ner till höger vid den lilla klockan. Hur blir jag av med den? Norman finns inte kvar i när jag söker i kontrollpanelen/program.

LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg

Kolla under Tjänster.

BuddazMedlem sedan dec. 2009301 inlägg

Hej

Hej
Varför dubbla poster för, nu funkar det igen, tryckte bara 1 gång, tänkte fel med, så att ingen annan kommer och blir arg

gamnackeMedlem sedan maj 200731 inlägg

Norman?
Är det Norton du menar så kan det vara lite svårt och bli av med. Tror dom har ett litet verktyg på deras hemsida man kan ladda ner och som tar bort Norton helt.

PotetaMedlem sedan maj 20053 014 inlägg

Det finns Norman antivirus också. ;)
Se i kontrollpanelen om du hittar något mer än själva Norman. Ibland kan det vara ett helt separat program som kollar av uppdatering för Norman. Jag har dock ingen aning om vad det kan heta.
Se på Normans hemsida annars, den sidan borde hjälpa dig.

Hej
Har aldrig hört talas om det här antiviruset innan. Brukar det inte annars följa en vanlig unistall som hjälper en. Eller så kanske man måste göra på samma sätt som med AVG där man enbart kan få väck alla filer med hjälp av deras eget unistall. Jag hade hur som helst följt instruktionerna på den länken som Poteta hänvisar till.

MormorCMedlem sedan maj 201069 inlägg

Hej alla!
Nu har jag varit i kontakt med Norman support som skickade mig vidare till Datortillverkaren Fuji Siemens som rådde mig att starta upp i felsäkert läge och sedan gå in i C:/program och där leta upp Norman. Eftersom man skulle ha särskild behörighet kunde jag inta bara lägga allt i papperskorgen utan jag fick gå in i alla mapparna och tömma en efter en. Tyvärr var det två .dll filer som jag inta kunde ta bort. Jag döpte om de men inte heler då kunde jag ta bort dem. Jag startade om datorn och det verkade som om allt fungerade som det ska men de två .dll filerna finns kvar. Min fråga: gör dom någon skada och hur kan jag få bort filerna?

Ett säkert sätt när det gäller Windows datorer är att starta Datorn med en Linus Live CD.
Så kan man montera disken och ta bort filerna.
Men som vanligt gäller Backup och säkerhet.

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Annars kan man prova med Unlocker.

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb