webForumDet fria alternativet

Media player laggar!

4 svar · 2 659 visningar · startad av baloa

baloaMedlem sedan jan. 20113 inlägg

Hej! Har ett märkligt problem som uppstått i mina madia players. Det spelar ingen roll om jag spelar upp film i Windows Media Player eller om jag använder vlc, så laggar det. Bilden stannar upp men ljudet fortsätter. Filmformatet som det gäller är: .mkv filmer, altså HD kvalitet filmer. Ska tillägga att filmerna har funkat utmärkt innan. Nu i det senaste har även musiken börjat att lagga i WMP, men inte i VLC. Vad ska jag göra åt detta? Tacksam för lite vägledning!

Tack på förhand!

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Virus? Spyware? Nåt tungt som körs i bakgrunden? Har du gjort något speciellt med datorn som kan ha fått den att börja strula?

Har du kanske installerat något konstigt codec-paket?

silfver skrev:

Virus? Spyware? Nåt tungt som körs i bakgrunden? Har du gjort något speciellt med datorn som kan ha fått den att börja strula?

Har du kanske installerat något konstigt codec-paket?

Tack för ditt svar!
Jag har haft installerat AVG Antivirus sedan jag köpte datorn och det har inte gett några tecken på virus. Den kanske inte kan hitta alla virus? Nej, inte vad jag kan minnas har jag installerat någon codec:S Så man blir lite fundersam över vad det kan vara som spökar. Obs. Använder Windows 7 Home Premium som operativsystem, om det kan har någon betydelse.
Mvh

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Alla datorer blir ju segare med tiden och allteftersom man fyller på med allsköns skit. Filer fragmenteras, cachar fylls, diskar blir fyllda så att swapfiler knappt får plats osv.

Jag kan inte ett smack om Windows, men jag gissar att du inte kan få ett vettigt svar förrän du redovisar en mängd data som t.ex.

Vad är det för dator/processor du har? Busshastighet osv?
Minneskapacitet?
Hur full är hårddisken?
Kör du någon form av optimering av disken?

Danne V skrev:

Alla datorer blir ju segare med tiden och allteftersom man fyller på med allsköns skit. Filer fragmenteras, cachar fylls, diskar blir fyllda så att swapfiler knappt får plats osv.

Jag kan inte ett smack om Windows, men jag gissar att du inte kan få ett vettigt svar förrän du redovisar en mängd data som t.ex.

Vad är det för dator/processor du har? Busshastighet osv?
Minneskapacitet?
Hur full är hårddisken?
Kör du någon form av optimering av disken?

Tack för hjäpen! Tog bort massa onödiga tjänster som kördes i bakgrunden, med hjälp av MsConfig. Nu funkar allt som det ska!

Mvh Henke

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)