webForumDet fria alternativet

Admin

6 svar · 1 318 visningar · startad av Thord

ThordMedlem sedan sep. 2000433 inlägg

Hej alla, jag har en burk som har Vista home premium som operativsystem och på den har jag då installerat ett program som hela tiden frågar om jag har behörigheten att starta programmet. Jag har installerat programmet som admin, men får ändå frågan varenda gång och den påstår att det är ett okäntprogram. Hur kommer jag runt det?

Thord skrev:

Hej alla, jag har en burk som har Vista home premium som operativsystem och på den har jag då installerat ett program som hela tiden frågar om jag har behörigheten att starta programmet. Jag har installerat programmet som admin, men får ändå frågan varenda gång och den påstår att det är ett okäntprogram. Hur kommer jag runt det?

Edit: Det står att ett oidentifierat program försöker komma åt datorn och det gör det även om jag högerklickar och väljer kör som administratör.

När jag tittar på filen programikonens egenskaper så säger den att den ska finnas i C:\Program Files....... Men jag hittar inte den mappen även om har ställt in att dolda mappar ska visas. Det jag hittar i utforskaren är mappen program så nu är jag tämligen förvirrad.

aronMedlem sedan mars 2004487 inlägg

Thord skrev:

När jag tittar på filen programikonens egenskaper så säger den att den ska finnas i C:\Program Files....... Men jag hittar inte den mappen även om har ställt in att dolda mappar ska visas. Det jag hittar i utforskaren är mappen program så nu är jag tämligen förvirrad.

Har för mig att Program mappen heter olika beroende på vilket språk man har inställt. På min XP maskin har jag Svenska i utforskaren och alla program i C:\Program\ bara ett program som lyckats installera sig i C:\Program Files\

Men om sökvägen inte går till programmet ska det ju inte gå att köra als.

Leta reda på programmet, kolla om det ligger i C:\Program eller använd sökfunktionen. Samma fel om du kör programmet direkt från mappen och inte från genvägen? (eller hade du testat det redan?)

Nu är jag inte hemma så jag kan testa igen, men jag vill minnas att jag har testat som du skriver. Och det går igång på precis samma sätt som när jag startar från genvägen på skrivbordet. Jag har även två småprogram som heter FSUIPC (inte installerat på Vista datorn) och WideFS. I .ini-filen till WideFS har jag skrivit in några rader som ska dra igång tre program när WideFS startas. Jag får kvitto på att FSUIPC och WideFS pratar med varandra, men när en joysticktryckning görs så går det inte över till Vista burken I det här fallet så ska det i det här fallet gå över till TeamSpeak. Och ajg tror att de här två grejorna hänger ihop.

Tja vad ska man säga. Jag vet att UAC bara ställer till jäkleskap så därför har jag den avstängd och jag är 111% säker på att jag har stängt av den och endå så visade det sig att någon eller något hade kopplat in den igen. Irriterande? Ja något!

legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg

Vill du inaktivera UAC så öppna msconfig. Sedan går du till Tools-tabben och där har du ett alternativ som heter inaktivera UAC. Om du nu verkligen vill säkerställa att det är avstängt.

Genererad på 378 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb