B22Medlem sedan mars 2004251 inlägg Hej!
Formaterade om datorn som har xp pro nu och efter det slutade ljudet att fungera. Det hörs varken ljud från systemet eller från övriga program.
Har försökt följa hjälp avsnitten som tillverkaren har, som att ändra i bios o.s.v, men jag kommer ingenvart, det vill inte fungera och jag är rätt irriterad nu...:(
Vill någon vara vänlig och dela med sig av sina tips tacksam så vore jag väldigt tacksam.
LoLoMedlem sedan feb. 20071 591 inlägg Förutätter att du redan kollat i kontrollpanelen, kontrollpanel för ljud? Enda alternativet jag kan komma på då är (om inte någon annan kommer på något bättre) : Kontrollpanel > system > maskinvara > enhetshanteraren > ljud > egenskaper för ljud > återställ till tidigare drivrutin. Om det däremot står på enhetsstatus: Den här enheten fungerar korrekt, men ändå inte ger något ljud ifrån sig, så har det med drivrutinen att göra, kan vara att du måste avinstallera den och installera på nytt. Men se först om du kan återställa den innan. Eller testa detta:
Så här spelar du upp systemljud
Öppna Egenskaper för ljud och ljudenheter på Kontrollpanelen.
*Välj en händelse, till exempel Asterisk, under Programhändelser på fliken Ljud.
*Markera ett ljud, till exempel Chord, under Ljud.
*Klicka på uppspelningsknappen.
Obs!
Öppna Egenskaper för Ljud och ljudenheter genom att klicka på Start, klicka på Kontrollpanelen, klicka på Ljud, tal och ljudenheter, och klicka sedan på Ljud och ljudenheter.
.
Om det kommer ljud under testet är det inget fel alltså. Hoppas det fungerar. :i