Trodde innan att jag endast hade problem med ett program som skulle installeras men flera program går ej installera. Har lyckats med några medan några avbryts utan fel-mess. Främst adobe prog men även andra. Problem med xampp efter installation, apache går ej starta. Någon som vet ett bra sätt att komma runt allt detta eller något program som ger stöd för installationer?
Installations svårigheter
3 svar · 398 visningar · startad av J07
Det kommer gå jättelätt att lösa din problem eftersom du är så utförlig.
(Ovanstående var en pik. Vad får du fölr felmeddelanden? Hur långt i installationen kommer du? Exakt vilka program handlar det om? Vad har du gjhort för att lösa problemet hittills?)
Dreamweaver cs3 (upgrade från dreamweaver 8), photoshop cs3, fireworks cs 3. Alla dessa börjar som om de skulle installeras sen avslutas de utan att ge något felmeddelande. Sen är det cute ftp också som inte funkar.
Även apache som körs under xampp är det problem med, har alltid funkat tidigare.
Allt detta sen jag har lagt in xp pro med sp2 från att ha haft xp home.
Verkar som något hindrar mig.
Har testat att avaktivera win brandvägg och avinstallerat virusprog men inget hjäper.
Testade även adobes support hjälp om att gå till "kör" >>msconfig och utföra några val där för att sen installera igen men det hjälpte inte heller.
Tacksam för all hjälp!!
Efter några win uppdateringar så verkar det funka med install....