alanMedlem sedan sep. 200279 inlägg Hej,
Har PC med Win Vista installerad, så fort jag installerar Norton Internet Security så funkar inte Internet, det hittar WLAN fast ej LAN. Det enda man syns när jag försöker att ansluta till Internet är WLAN, när jag avinstallerar Norton så börjar bägge fungera, nån som känner till problemet?
Vänliga hälsningar
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Låter som något med brandväggen, kan du prova att installera utan den? Eller kanske bara stänga av den i Norton Internet Security?
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg
alan skrev:
Hej,
Har PC med Win Vista installerad, så fort jag installerar Norton Internet Security så funkar inte Internet, det hittar WLAN fast ej LAN. Det enda man syns när jag försöker att ansluta till Internet är WLAN, när jag avinstallerar Norton så börjar bägge fungera, nån som känner till problemet?
Vänliga hälsningar
Mest troligt något i Nortons brandvägg. Hade liknande problem på en xp-burk. Hur man än fipplade med tillåtna ip-nr, serier av dylika och säkerhetsinställningarna så gick det inget vidare. Slumpmässig tillgång till skrivare utdelade från andra datorer mm. Till slut åkte skräpet i papperskorgen.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag har haft NIS under ganska många år och det har fungerat bra. Jag har dock bara kört det under Win 2000. Jag vill minnas att jag hade lite problem när jag installerad något .NET-uppgradering. Börja som sagt var med att stänga av brandväggen för att se om trafiken kommer igång.
alanMedlem sedan sep. 200279 inlägg Nope
Hej igen & tack för alla svar! Jag inaktiverade brandväggen, det gick inte bra, till sist bestämde jag mig att ta bort Noton & då fungerade Internet. Jag har gjort om & om, det är exakt samma problem. Att ringa Norton kostar skjortan & mail svarar de inte på :D
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Kan du inte fråga i butiken om du kan få byta till en Norton Antivirus? Brandvägg har du ju i Windows.
alanMedlem sedan sep. 200279 inlägg Problemet är att det var det som ingick på köpet, går inte att byta! Ifs, det gick att byta från 32-bitars till 64-bitars. Samma soppa :x
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Kan man inte installera den utan brandvägg?