alandiaMedlem sedan juni 2003305 inlägg hej alla
vid e-postsändning kommer följande felmeddelande upp:
...Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte accepterade avsändarens e-postadress. Avsändarens e-postadress är xxxx@xxxx.net. Ämne 'sista försöket', Konto: 'mail.alcom.aland.fi', Server: 'mail.alcom.aland.fi', Protokoll: SMTP, Serversvar: '451 4.7.1 Please try again later', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 451, Felnummer: 0x800CCC78
( xxxx står för något annat)
Vet att detta troligtvis är ett vanligt problem och att man ska kontakta servern. men de har ingen support en lördag kväll !!
vad, vilka inställningar har gått till fanders i min Outlook Express/ win XP Home Sp2
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Det står ju klart och tydligt:
Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte accepterade avsändarens e-postadress.
alandiaMedlem sedan juni 2003305 inlägg
Quid skrev:
Det står ju klart och tydligt:
Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte accepterade avsändarens e-postadress.
svar: -----Och varför skulle servern inte acceptera mej nu när dom gjorde det tidigare idag, och under de senaste fem åren ?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Det står faktiskt klart och tydligt, fast lite längre in i felmeddelandet:
"451 4.7.1 Please try again later"
Jag minns när jag jobbade på Tele2:s internetsupport och folk började rabbla de där långa texterna. Det var alltid "Serversvar: " man väntade på, för där stod ju själva felet.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg
Quid skrev:
Det står ju klart och tydligt:
Fast det betyder inte det. Outlook Express har så kallade användarvänliga felmeddelanden, det vill säga den talar inte om vad som är fel utan vad den tror är fel. När Outlook Express säger så där då betyder det: "Något slags fel uppstod när jag skickade din e-postadress. Jag vet inte vilket och jag bryr mig inte heller."