webForumDet fria alternativet

Spela in Radioprogram

27 svar · 3 136 visningar · startad av LBj · sida 2 av 2

KrikoMedlem sedan dec. 2006382 inlägg

OnT: Många nyare drivrutiner till hyffsat "icke från stenåldern" ljudkort har under "sndvol32" (Inspelning) en "ingång" som heter något i stil med "Stereo Mixer". Det är allt som går ut från ljudkortet. Prova att "spela in" via den "ingången" i valfritt program.

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Pluggis skrev:

Uppmanar inte till det men det är faktiskt perfekt på https://www.rl.inc.se som har alla radiostationer

vad hade det med frågan att göra?
det eftersöktes inte en hemsida med en massa radiostationer.
Det är inte acceptabelt att göra reklam för sina egna sidor på det sättet.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

klipper inte sr bort musiken i sina program som de lägger upp på webben för att de inte har licens att sprida den vidare på det sättet? nu vet jag inte om deras p2-program var en egenproduktion (inkl. musiken) men var det inte det borde det vara bortklippt

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

The_Hulk skrev:

Det är inte acceptabelt att göra reklam för sina egna sidor på det sättet.

Du menar som att göra reklam för bopoolen.se eller compitum.org? Sen är det väl inget som säger att det är Pluggis egen sida?

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

colione skrev:

klipper inte sr bort musiken i sina program som de lägger upp på webben för att de inte har licens att sprida den vidare på det sättet? nu vet jag inte om deras p2-program var en egenproduktion (inkl. musiken) men var det inte det borde det vara bortklippt

Vet inte hur P2 gör, men de program du kan lyssna på via P3's hemsida är musiken INTE bortklippt, vilket bör vara en av orsakerna till att man inte kan ladda hem programmen, utan endast lyssna på dom.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Okej, har bara hört att dem gjorde det på dem man kunde ladda hem. Annars finns det ju stream rippers som klarar upgiften galant.

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Min erfarenhet är att de program som streemas har musiken kvar (vore ju konstigt om det blev helt tyst i flera minuter när dom spelade musik) men att de program man kan ladda ner och lyssna på i efterhand har musiken bortklippt.

LBjMedlem sedan dec. 20064 inlägg

Herregud vilka problem ni har
Jag ville ju bara spara en låt jag hörde på Radio
När jag växte upp var det tillåtet att skriva av musiknoter
som vi sedan spelade och lyssnade på tillsammans, ty det fanns varken TV, datorer eller dig musik.
Jag är 63 år ung och bryr mig inte så mycket om ifall jag får eller inte får kopiera en bra låt från radion eller ej.
Tack för alla bra förslag. Jag lyckades få ner låten i min mobil

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)