webForumDet fria alternativet

FTP-mappfel

2 svar · 759 visningar · startad av westman

westmanMedlem sedan aug. 2004249 inlägg

Hej,

Jag har stött på ett riktigt jobbigt problem. Helt plötsligt kommer jag inte åt min ftp på ett konto hos Aleborg! (File Manager under Kontrollpanelen fungerar som den ska)

När jag, precis som vanligt, går in på ftp.mindomän.com och skriver mitt anv.namn och lösen får jag detta meddelande:

winXP skrev:

Ett fel inträffade när mappen öppnades på FTP-servern. Kontrollera att du har åtkomstbehörighet till mappen.

Detaljer:
FTP-sessionen avslutades

Kan ju vara ngt självförvållat, men jag kan inte komma på ngt som kan ha orsakat detta. Vad kan felet bero på, ngn som har erfarenhet? Är det ngt jag kan fixa via Kontrollpanelen?

Kanske värt att tillägga att Aleborg idag har haft svåra problem med den server kontot i fråga ligger på (Obelix). (Tror att senast FTP:n fungerade för mig var strax innan de fick krångel)...

Kris!

aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Hej westman,

vi gick ut med ett mail till alla kunder med konto på Obelix under torsdagskvällen ang. problemet. Vi arbetar inatt med att flytta allt till en ny server.

westmanMedlem sedan aug. 2004249 inlägg

OK, det fungerade väl några timmar under fredagen men nu är det likadant igen! Vad har ni för servrar egentligen... :l

Tycker även att det är dåligt att ni väldigt sällan lägger upp driftinformation på er hemsida. Detta leder säkerligen till att ni blir nerringda så fort det är ngt fel...

Tyvärr blir det nog så att vi är tvungna att flytta oss till något annat webbhotell nu. Det håller ju inte att vår webbplats och e-post kraschar titt som tätt. Det är ju inte direkt första gången det strular det senaste året. Vi måste haft en väldig otur med tanke på att ni blir så lovordade av så många.

Dock måste jag tillägga att ni har en trevlig och hjälpsam support som svarar relativt snabbt, och kontrollpanelen är ett verktyg som fungerar bra.

R: Sedan i torsdags kväll är det inte längre bara FTP:n som krånglar, utan allt, från och till.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)