Har fått tag på en Windows Vista skiva nu. Näst senaste betan skulle jag tro. Är det värt att installera? Måste formatera om min dator i vilket fall som helst och det kunde vara roligt att testa ett tag, men jag vill inte lägga ner timmar på att installera och dona och upptäcka att inga program eller drivrutiner fungerar och få formatera om direkt igen och sitta i timmar.
Vad har in för erfarenhet? Är det att tuta och köra eller är stödet för lite än så länge?
Om jag nu absolut ville testa Vista i ditt läge, skulle jag nog se till att ha någon typ av dual boot-installation, så jag kan välja att starta datorn på det gamla mer beprövade systemet. Men jag har iofs ingen erfarenhet av Vista. Bara en allmän reflektion över att det handlar om en beta, som sannolikt har sina brister med avseende på kompatibilitet, mm.
Har testat och min dator klarar av den. Jag är mest intresserad av att veta hur stabilt det är. När jag testade på jobb för...5-6 månader sen så var det inte mycket som gick rätt. Tänkte mest hur pass mycket bättre det är nu, om det går att köra som huvudoperativsystem och verkligen arbeta på det, eller om det bara är något man testar och sen går tillbaka till sitt vanliga.
Om jag hade en helt ny maskin skulle jag nog lägga in beta2 men eftersom mina kunder och övrig omgivning inte kör detta så kan mna nog vänta.
Jag kan idag inte helt klargöra varför man skulle köra. Och då är jag rätt så kåt på nya grejor.
Men det får vänta.
Har testat och min dator klarar av den. Jag är mest intresserad av att veta hur stabilt det är. När jag testade på jobb för...5-6 månader sen så var det inte mycket som gick rätt. Tänkte mest hur pass mycket bättre det är nu, om det går att köra som huvudoperativsystem och verkligen arbeta på det, eller om det bara är något man testar och sen går tillbaka till sitt vanliga.
Jag har kört Beta2 under några veckor och det har varit väldigt stabilt. Har överhuvudtaget inte fått några hängningar eller problem.
Jag körde det på en Dell Inspiron 8600c 1.6Ghz, 512Mb, 5400RPM-disk. Det som framförallt märktes var att 512MB minne är för lite. Och om man som jag håller på en del med foto så är det nog en fördel att ha en snabb hårddisk. Vid filhantering/thumbnails var det olidligt slött. Däremot hängde grafiken med bra och Aero Glass var inga som helst problem att köra (Radeon 9600 Pro Mobile.)
Har kört det på en maskin på jobbet som jag delvis suttit å kört helt för att testa olika mjukvaror och liknande vi använder. Har inte stått på några allvarliga fel. En beta är dock alltid en beta och jag rekommenderar inte någon att köra Vista Beta 2 i "live-miljö".
Inga problem, inga hängningar..... tror inte han jämför med någonting alls....
Nej. Mitt påstående var taget helt ur luften... :OO
Hur ska jag kunna jämföra något som inte har uppvisat några problem (förutom att det är jäkligt prestandakrävande?) Jag har använt det i normalt arbete. Dvs. arbete i t.ex. program som Photoshop och VS2005.
Eller jo! Jag har faktiskt upptäckt ett problem. Mirandas högerklicksmenyer fungerar inte. Men det är ett redan känt fel.
Jag jämför det med Windows XP när det gäller prestanda, och det var inte direkt oväntat att Vista skulle suga rejält med kraft.