niggeMedlem sedan feb. 2002199 inlägg Tjena!
är det någon som vet om det går och isåfall HUR man gör för att ta ut en liten liten del av en dvd film, (ca 4 min) och göra om just DEN delen till mpeg format eller AVI eller något annat format...
UTAN att rippa hela dvdn vilket ju tar flera timmar=)
:bire
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Med t ex DVD Decrypter kan du ta ut en del av filmen och sedan med DVD2Avi kan du spara ner den på nåt vis... men eftersom DVD'n redan är i MPEG2 så behöver du ju inte processa om hela skiten... möjligtvis kan man fixa allting med t ex detta program:
http://www.videohelp.com/tools?tool=DVDx
b3rraMedlem sedan juli 2004103 inlägg Tjaa,
Jag sitter här med en DVD-skiva innehållande en film på 5 minuter som jag skulle vilja använda mig av när vi gör en flashfilm.
Någon här som vet ett enkelt tillvägagångssätt för konventera om till ett format som kan användas direkt av flash (avi, mpeg)?
Jag vill få med både ljud och bild. DVDx får jag inte att göra som jag vill. Testar just nu med DGIndex och Virtualdub..
Men det är krångligt och tar tid.
Finns det ingen mer proffisionell lösning på problemet
// b3rra
PeppoMedlem sedan sep. 2003205 inlägg Ett tips är att du bara kopierar över vob-filen från DVDn till hårddisken,
döper om den till .mpg och sen är det bara att köra in den i "Flash 8 Video Encodern"
och konvertera den till .flv
Har aldrig testat att ta in mpg-filen direkt till Flash men det borde ju
också funka, annars så går det ju att importera flvn.
Jag kör med Flash 8 Pro.
Hoppas det funkar för dig :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Annars kan du bara demultiplexa spåren... dvs, från vobben tar du ut video och ljudspår, det handlar om att läsa av dom rakt av bara, sedan importera en M2V-fil och AC3/WAV direkt i Flash...