dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Av kompabilitetsproblem vill jag inte använda den senaste versionen. Tidigare har det räckt med att svara nej på frågan om man vill uppgradera, men nu måste man tydligen genomföra en uppgradering för att kunna använda tjänsten? :l
Finns det någon patch eller liknande som låter en använda en gammal version av MSN, i det här fallet v6.2(.137)?
Tack på förhand!
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Nej, 8:an har jag inte tid att testa och jag kan inte installera den och hoppas på det bästa...
Version 7 fungerar visserligen hyfsat men eftersom 6:an fungerar så mycket bättre ihop och underlättar för användaren vore det finemang om det gick att använda den versionen istället.
Problemet är att MSN 7 och Jaws inte kommunicerar lika bra som MSN 6 och Jaws, text och meddelanden från olika fönster visas fast de inte har fokus osv. Jag har patchat MSN 7 och tagit bort alla onödiga grejer men det hjälpte tyvärr inte ett dugg.
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Ingen som vet? Mayday du brukar ha svar på det mesta, kom igen nu! Var inte blyg. ;)
Det närmsta ett svar jag kommit är att jag sett folk på andra forum med samma problem, dvs att MSN 6 inte tillåter dem att logga in. En person nämnde att det hade med ett allvarligt säkerhetsfel i 6:an att göra, och det tycker jag mig känna igen. Samtidigt står det inte ett smack om det på MSN-hemsidan utan där står det:
Windows 98/ME/2000/XP
Om du använder något av operativsystemen Windows 98, Windows ME, Windows 2000 eller Windows XP, måste du använda MSN Messenger version 5.0 eller senare. Kontrollera vilken version av MSN Messenger som du använder genom att klicka på Hjälp och sedan på Om i huvudfönstret.
:q
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Sjävla hatar ja MSN
Allt går via deras servrar o dom loggar allt.
kör msn för alla andra gör det men då vi Miranda istället.
MSN kan strula om datum inte stämmer o annat tjafs .... hålt på i snart 4mån med en kompis klient som inte kan logga in vissa tider på dygnet ... skumt som attans.
mitt tips är att du surfar in på https://www.miranda-im.com o povar på miranda .... Ok du har inte massa krimskrams o webcamstöd ... men tror dom flästa växt ifrån de endåså
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Eftersom det inte verkar som att det går att köra MSN 6 kan Miranda vara ett alternativ, om det är anpassat för skärmläsare. Att det har mindre lull-lull är bara positivt.
Vi får testa och se helt enkelt.