mackanzMedlem sedan sep. 2003608 inlägg
Hejsan!
Jag ve inte om detta är rätt plats elelr rätt forum men jag testar.
Jag har skaffat bredband med BB-bolaget.
Nu är det så att "mitt" FTP-program inte fungerar.
Jag får connection failed på "alla som finns i lsista" (har testat olika) när jag försöker logga in.
Vad kan det vara för fel?
Har MC Affe och Windowsbrandvägggen. Har i Windosbrandväggen under "undantag" lagt till WS-FTP på listan över undantag.
Men det fungerar inte.
Kan medela att jag installerat WS_FTP som ett nytt program och lagt dit en ini-fil med alla inställningarna eftersom jag hade så många sajter i FTP:n
Jag har även testa att slå av brandväggen, men det funkar ju inte.
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg
mackanz skrev:
Kan medela att jag installerat WS_FTP som ett nytt program och lagt dit en ini-fil med alla inställningarna eftersom jag hade så många sajter i FTP:n
Spontan fråga: Fungerade innan du la till ini-filen?
Nej, dessvärre inte.
Nej, dessvärre inte. Har testat att lägga in användar ei en "ren" WS-FTP och det funkar inte. Har även testat att lägga till en ini.fil med existerande användare. Ingentg med FTP:n fungerar!
Kan det vara Windowsbrandväggen som spökari XP?
Men jag har ju lagt till WS-FTP på undantagslistan.
Det funkar inte att ftp-a via webbläsaren för då får jag felmedelandet som är bifogat,
Jag har även testa att slå av brandväggen, men det funkar ju inte.
jonnyzMedlem sedan okt. 2004504 inlägg
Stäng av alla brandväggar och gör ett försök, fungerar det då beror det på brandväggen.
Jag är inte speciellt uppdaterad på vad McAfee innehåller, men har den en brandvägg bör du inaktivera en av brandväggarna. Två brandväggar innebär inte högre säkerhet - bara mer problem.
JosefMedlem sedan mars 20023 123 inlägg
Flyttas från Internet & Webbtjänster!
som jag skrev tidigare så har jag testat med att slå av brandväggen men det funkar ändå inte.
Nu vet jag vad som är fel.
Antivirusprogrammet, ska köpa ett nytt sådant så funkar allt.