AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Jag använder detta FTP program och gör backup av mina filer, som jag har på en server, varje dag och varje gång jag laddar ner så väljer jag Overwrite. Väljer jag Resume All så hoppar den över alla filer som jag redan har nerladdade.
Jag vill att den skall ladda ner alla nya filer helt och hållet. De filer som är nya och de filer som blivit uppdaterade. Är filen lika stor som den som jag redan laddat ner skall den iallafall ladda ner filen. De filer som inte blivit uppdaterade och är exakt lika stor som den på servern skall den skippa.
Hur gör man detta med FlashFXP? Går det? Om inte, vilket program kan ni rekommendera?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Jag rekommender FileZilla. Ett bra och gratis program (dessutom open source) som har finessen du efterfrågar:
Under Edit, Settings, File Transfer settings: "If the target file of a transfer already exists, you can specify a default:" väljer du: "Overwrite if newer".
http://filezilla.sourceforge.net/
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Tackar för ditt tips av ftp program. Skall kika på det.
självklart går det du vill göra i ffxp... se bild...
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Ställde in Auto Overwrite på Smaller och Larger på Downloading. Så skall jag nog ha det.. Funkar som det skall då. Tack för tipset var man ställer in...
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg De inställningarna i FlashFXP låter inte som det du frågade efter. De verkar mer ha att göra med avbrutna överföringar. "Resume" betyder ju att den fortsätter där den slutade.
Om du ställer in "overwrite" på större och mindre filer samt "skip" på samma så innebär det ju bara att filer med avvikande filstorlekar kommer att laddas ner. Har en fil uppdaterats men filstorleken är densamma så kommer inte den nya filen att laddas ner.
Inställningen i FileZilla var däremot den du frågade efter. Då laddas filen bara ner om den har ändrats sen förra gången. Den kollar inte filstorleken utan den kollar tidpunkten.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Sånt där kan man ju bli tokig på, bäst du provar ordentligt så du verkligen är säker på att den gör vad du tror den ska göra. Surt om man missar ta backup på nån viktig fil...
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Tackar tydal. Får kika mer på filezilla iallafall. Får testa mig fram lite Danny. Tackar för allt :)