hej som topic säger så söker jag ett program eller en funktion som gör att man kan ladda hem alla filer och mail från gmail.
jag har ju 50 mb på min mail och massor med bifogade filer m.m. som jag gärna vill ha på min dator.
tacksam för svar
5 svar · 291 visningar · startad av hjarterkung
hej som topic säger så söker jag ett program eller en funktion som gör att man kan ladda hem alla filer och mail från gmail.
jag har ju 50 mb på min mail och massor med bifogade filer m.m. som jag gärna vill ha på min dator.
tacksam för svar
Kan detta vara nått?
http://www.softpedia.com/get/Internet/E-mail/Mail-Utilities/GMail-Drive-shell-extension.shtml
/Mats
kanske det, skall testa och se...
hmm... jag testade och såg att det mer var ett ästt att lägga upp filer på gmail kontot än att hämta hem alla som redan ligger där i mail... eller har jag missat något?
Du kan ju komma åt GMail via POP. Borde bara vara att koppla upp en vanlig e-postklient (Outlook, Thunderbird, etc) mot GMail och sedan vänta tills allt laddats ner.
Nja, jag uppfattar det som du ska kunna köra bägge vägarna. Har dock inte testat det själva så... Citat "But basically GMail Drive acts as any other hard-drive installed on your computer. You can copy files to and from the GMail Drive folder simply by using drag'n'drop like you're used to with the normal Explorer folders." Slut citat...
/Mats