webForumDet fria alternativet

Google Talk

10 svar · 645 visningar · startad av PersianBulldog

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

http://www.google.com/talk/

Bättre GUI och ett bättre glid i programmet.

erraticspastic@gmail.com

LazerzubbMedlem sedan mars 2000542 inlägg

Fick det skickat imorse, installerade det, sog att man behovde Gmail konto, avinstallerade det.

Problemmet ar inte att jag inte kan fo gmail konto, men de 1500 emailadresser jag har racker redan, vill inte behova signa upp for nogon ytterliggare tjanst bara for att anvanda en IM klient. Nope, jag stannar med trillian och skype

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Lazerzubb skrev:

Fick det skickat imorse, installerade det, sog att man behovde Gmail konto, avinstallerade det.

Problemmet ar inte att jag inte kan fo gmail konto, men de 1500 emailadresser jag har racker redan, vill inte behova signa upp for nogon ytterliggare tjanst bara for att anvanda en IM klient. Nope, jag stannar med trillian och skype

Håller med dig.

Men bara för att det är just Google som det handlar om så kommer jag pröva det. De kör väl med öppna kort, right? Open source, Jabber osv.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag var tvungen att skaffa mig ett gmailkonto för att köra Google Talk. Jag har bara testat lite snabbt, men jag tycker nog om den! (y)

edit: anledningen till att det verkar som att jag gillar den är att den är enkel, och framför allt är det inte en massa jädra trams överallt.

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jepp det är ett bra program :) Men, det lär nog inte vara nån anstormning på det tyvärr...

GrodanBollMedlem sedan sep. 2001788 inlägg

Såvitt jag förstår kan den inte kommunicera med ICQ och MSN i denna version väl?

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

GrodanBoll skrev:

Såvitt jag förstår kan den inte kommunicera med ICQ och MSN i denna version väl?

Nej det är la en stand-alone klient precis som msn & icq

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Verkar bra i första anblickennnnnnnnnn
Har använt den under dagen. Skall testa med flerpartssamatl och vanligt telsamtal i dn också.
Återkommer!

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tengblad skrev:

GrodanBoll skrev:

Nej det är la en stand-alone klient precis som msn & icq

Än så länge i alla fall.

Google skrev:

We want to work with other willing service providers to enable their users to communicate directly with Google Talk users.

http://www.google.com/talk/about.html#open

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

nice att de kör jabbar så man kan använda miranda, dock suger det att dom inte har öppet till / från andra jabber nätverk.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

peter.antonius@gmail.com prata med mig da.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)