Jag körde "memtest" i över 4 timmar och den hittade en del "fel" på minnena, men hur f*n vet jag vilket minne som är "kasst" (sitter 3st.)?
Nu till några frågor...
1. Hur "länge" måste jag köra programmet?
2. Kan jag köra programmet på alla minnena samtidigt, eller måste jag köra testat på ETT minne åt gången?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=78&threadid=129087
I den tråden hänvisar jag till en länk där det stod en massa om det där. Det stod att i princip kunde man säga som så att första minnesbanken hade minnesområde från 0 Mb till 256 Mb, och den andra 256 - 512, om du nu har t ex 2 moduler på 256 Mb. det är inte helt korrekt, men stämde på ett ungefär iaf tyckte han.
I och med den teorin kan du också ställa in testområde för att försöka pricka in den modul du vill testa.
Ju längre du kör programmet desto säkrare blir det ju. Men några pass sådär kan man ju köra iaf. För mig så var det mest fel i test nr 5, så jag körde bara det till slut. Körde igång memtest på test 5 och stack iväg några timmar :)
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg ta ur ett minnena o kör ett i taget då ... vore väll simplast
mayday skrev:
ta ur ett minnena o kör ett i taget då ... vore väll simplast
Hmm, ok...
Ska testa att köra ett minne i taget.
Tack för tipset. :r