storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Hej
Jag har ett problem med miranda. Jag kör MSN och ICQ via miranda men kruxet är att jag inte lyckas logga in mig på MSN. ICQ går däremot problemfritt.
Vad kan det bero på att jag inte kan logga in på MSN? Jag har alla orginalinställningar i miranda, kanske jag måste tillägga så ingen frågar något annat?
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Prövat att uppdatera till senaste versionen av MSN-pluginet?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg kanske nåt med servern eller så... jag har det inställt på server: messenger.hotmail.com på port 1863...
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Jag har senaste versionen av miranda men jag vet inte om det är den senaste versionen av msn-pluginet. Servern är densamma som Danny har och porten också.
Har du bockat i "Use MSN protocol v8" under Options -> Network -> MSN?
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Måste man ha MSN installerat på datorn eller något sånt konstigt?
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg En sak till: När jag för muspekaren över mirandas ikon vid klockan står det "MSN connecting". Men det ansluter aldrig. Till saken hör också att jag inte har någon brandvägg som kan störa.
Jag testade också att uppdatera till senaste versionen av MSN pluginet och det hittade miranda inte alls. Men eftersom det fungerar med det ursprungliga pluginet för så många andra, så borde det ju även fungera för mig, kan man ju tycka.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg testa nu igen, tror det var lite strul med det igår ;)