Mitt problem är att jag inte kommer upp i max hastighet, när jag laddar ner ifrån en kompis ftpserver (Bulletprof på 2003 server), laddar jag ner en fil i taget går denna med ca: 230k/s. Men om jag däremot laddar ner många filer av han samtidigt så laddar jag med 1.3Mb/s (varje typ 230k/s). Det finns en begrännsing på ftpservern vad det gäller begränsingar mm. (han kan ladda snabbare). Kan bara inte komma på vad det kan bero på. Testade att ladda ifrån en annan som sitter på samma lina som han (men han kör linux och är inte bakom ngn router, delar samma lina) då laddar jag en fil med 1.3Mb/s.
Så vad är det som gör att jag inte kan ladda ner en fil i max fart? (från han med windows och sitter bakom en router)
På min lina finns ingen trafic shading eller likande, inte på hans heller. Själv kör jag windows XP med senaste Cuteftp som klient.
en anledning kan vara att linux hanterar att skicka data snabbare på något sätt.
för jag har haft ett liknande senario.
Jag körde min win dator direkt i modemet.
då laddade jag i en hastighet.
Sen så installerade jag en linux burk och satte den som router då fick jag mycket högre hastighet.
Bire, har inget med att jag inte kan sätta upp en ftp server under 2003 att göra. Bulletproof ställer inte till det heller, för han kan ju ladda hur snabbt som helst lokalt (via nätverket).
Vad jag ifrågasätter är varför man väljer en tredjepartsprogramvara till ftp-tjänsten när den inbyggda i windows existerar.
Jag hävdar att bekymret KAN ligga i Bulletproof då jag vart med om samma fenomen själv med just den programvaran, men inte med inbyggda ftp-tjänsten i windows..
Men men.. gå gärna över ån efter vatten, helt ok för mig.