webForumDet fria alternativet

Avinstallera MSN i ME

5 svar · 300 visningar · startad av stork

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Hej

Jag vill avinstallera MSN, Windows Media Player, Movie Maker och alla andra microsoftprogram som följer med i ME. Hur gör man det.

När man använder XP så är det ju jättesmidigt att ändra i sysoc.inf eller vad den heter. Finns det någon motsvarighet i ME?

Eller vad ska man annars göra?

Det verkade visst inte vara någon som visste hur man avinstallerade MSN så jag tog bort mapparna istället. Problemet var att Windows media player mappen inte gick att ta bort eftersom programet användes stod det...

Jag tryckte ctrl alt delete ett antal ggr för att stänga ner alla program som var igång men det hjälpte ju inte.

Så hur ska man nu ta bort den?

Jag länktar tills microsoft lanserar sitt nya operativsystem. Då ska inte dessa förbaskade tilläggsprogram finnas med i utgåvor som säljs inom EU som jag har förstått det. Gött säger jag bara. Kommer att bespara mig en massa problem i alla fall.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

...jag tänkte svara först... men när du skrev "sysoc.inf" blev jag förvirrad och tänkte att du verkar ha koll på läget ändå...

men... iaf... ehm... starta i felsäkert läge och prova ta bort grejjerna då...

annars kan du prova verktyget "autoruns" från sysinternals.com... där kan man lätt trolla bort autostartande saker...

Jo jag får testa det. En annan sak som jag märkte när jag tog bort mapparna var att utrymmet på diskarna inte minskade. Det hjälpte inte ens att tömma pappeskorgen. Ska det vara så?

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Nä, så ska det inte vara, om du inte kör nåt sorts program som håller kvar filerna ändå. Typ Nortons Secure Bin eller vad det nu heter, där får man ta "purge" i programmets meny, så försvinner det

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Börja alltid att städa från det egna programmets meny. Ta sedan Lägg till ta bort program till hjälp. Kollas sedan under Tjänster.
Det måste väl finnas även på en ME installation?

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)