webForumDet fria alternativet

Starta konversation i MSN

3 svar · 297 visningar · startad av LeonL

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

När jag försöker att starta en konversation med någon får jag upp detta meddelande:

Vi kunde inte starta en konversation med [namn]. Du kanske vill försöka igen.

Detta problem uppenbarade sig först när jag försökte installera ett plug-in-program till MSN Messenger. Jag har nu avinstallerat det plug-in:et med problemet kvarstår.

En ominstallation av MSN Messenger hjälpte inte.

Jag använder:
MSN Messenger 6.1.0211, med Messenger Plus!
på Windows XP Home Edition

Plug-in:et var en extra-funktion som lade till några fält nere vid konversationsfönstret där man kunde måla bilder och sedan skicka det direkt i snabbmeddelandefönstret.

Jag vet inte om det berodde på installationen av plug-in:et eller om det var/är MSNs server som krånglar.
Har ni några förslag på hur jag ska lösa problemet? Felmeddelandet dyker upp så fort ett konversationsfönster öppnas, alltså även när någon försöker kontakta mig.

Jag bifogar en bild på felmeddelandet.

konversation.gif
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg

Jag har inga problem med det så jag kan fortfarande rita :P
Min kompis har däremot det där problemet.. ingen lösning =/

Argh! :e

Jag har nu testat med att avinstallera båda programmen och installerat om, problemet kvarstår! :p

I dag, när jag installerade Messenger Plus! igen så återkom felet. Jag tänkte då att verkligen lösa det här, och gissa vad som hände?

Jag tog bort DLL-filen för plugin-et i plugin-mappen som finns i mappen för Messenger Plus!. Nu funkar det perfa. :)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)