webForumDet fria alternativet

MSN och Miranda

3 svar · 176 visningar · startad av spango

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

De senaste dagarna har det varit något mysko för mig med MSN. Jag använder Miranda för att ansluta, och under ett par dagar (inte riktigt säker på hur många; två eller tre skulle jag tippa) har jag kommit online och fått bekräftelse på det (om nya brev på hotmail, t.ex.) och jag har kunnat ta emot meddelanden. Däremot har inga kontakter dykt upp på online-listan, trots att de bevisligen varit online, och det har inte gått att skicka några svar. Nån som vet nåt om det hänt nåt MSN på sistone? Har inte gjort några förändringar... men jag provade att installera senaste versionen av Miranda, och det hjälpte inte.

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Jag hade häromdagen samma sak med Miranda+ICQ, men dagen efter fungerade det. Vet inte vad det berodde på.

Ingen hjälp, men du är åtminstone inte ensam, om det kan vara till någon tröst :)

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Jag använder själv MSN i Miranda och känner delvis igen problemet. Det är inga problem att ansluta, och de flesta kontakter fungerar som de ska. Däremot är det några av kontakerna som jag aldrig ser online, och de ser inte heller att jag är online. Det går heller inte att skicka några meddelanden till dessa kontaker. Jag har inte undersökt närmare vad det kan bero på men gissningsvis så tror jag att det är något strul mellan Miranda och den/de klienter som de kontakterna använder.

Har du kollat på Mirandas forum om det är några fler som upplever samma problem?

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hm. Att tanka ner senaste versionen (0.3.3) som exe-installer verkade inte göra vad det borde gjort, så jag fortsatte att använda min gamla 0.3.1. Jag drog ner 0.3.3-zippen och ersatte den gamla installationen, och nu verkar det vara funkis.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)