tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg Har ett problem med nätverkskortet i RH, när jag ska aktivera kortet så säger den att den inte finns, jag e inget trogen linux användare.
Tittade lite efter drivrutiner te kortet , som är ett 3c501 , hittade en c++ fil , men hur ska jag fixa kompilera den å köra?
Tacksam för hjälp
LMDMedlem sedan jan. 200398 inlägg Re: Redhat 9.0
tronez skrev:
Har ett problem med nätverkskortet i RH, när jag ska aktivera kortet så säger den att den inte finns, jag e inget trogen linux användare.
Tittade lite efter drivrutiner te kortet , som är ett 3c501 , hittade en c++ fil , men hur ska jag fixa kompilera den å köra?
Tacksam för hjälp
Det bör finnas en kärnmodul för det kortet. Vad händer om du kör "modprobe 3c501"?
Se också nedanstående länk, det kan kanske vara läge att skaffa ett bättre kort (det är ganska upplysande att läsa kommentarerna i filen)... F.ö. är den fil du hittat ingen c++-fil, det är en c-fil. Det finns ingen c++ i linuxkärnan.
http://hardware.redhat.com/hcl/?pagename=details&hid=1977
Om du nödvändigtvis behöver ett ISA-kort så rekommenderar jag ett 3c509 eller ett NE2000-kompatibelt kort, som bör kunna köpas för en struntsumma.
tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg provade skriva "modprobe 3c501" då stog det nåt om att det inte kunde hittas ( modrobe alltså )?
Redhat.com skrev:
This is a device driver for the 3Com Etherlink 3c501. Do not purchase this card, even as a joke. Its performance is horrible, and it breaks in many ways
:e
tog bara det kortet för att jag hade det hemma å inte orkade åka te stan för å fixa nytt... men jag lär väl göra det ändå nudå...
LMD skrev:
F.ö. är den fil du hittat ingen c++-fil, det är en c-fil. Det finns ingen c++ i linuxkärnan.
Man kan inte ha rätt jämnt.... tack för upplysningen :bire
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Prova: /sbin/modprobe 3c501
Du måste köra som root.