greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg jag är helt ny på shell scripting får jag nog börja med att säga.
jag har en idé som jag vill genomföra och undrar om ngn har några tips att bjuda på. iden är som följer:
scriptet ska automatiskt skriva ut alla .doc-filer som kopieras in i en given katalog. utskriven fil ska raderas.
meningen är att katalogen ska delas ut över nätverk för enkel utskrift från flera datorer
vad tror ni?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Vore det inte bättre att bara dela ut skrivaren?
greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg om jag delar ut den måste jag väl installera drivisar på alla datorer som ska använda den, eller?
nej, dom använder dina fattaqr du vell
RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg
om jag delar ut den måste jag väl installera drivisar på alla datorer som ska använda den, eller?
japp, det stämmer. Borde gå att lösa på något sätt men jag rekommenderar dig att skriva en PostScript-fil till den utdelade mappen istället.
greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg hade det varit en postscript-skrivare hade det inte varit så stort bekymmer... det är en quickdraw, det e där problemet ligger :)