webForumDet fria alternativet

Problem med Wu-FTP

3 svar · 299 visningar · startad av nighteye

nighteyeMedlem sedan sep. 200260 inlägg

Har försökt att få Wu-FTP att fungera på mitt Red Hat 7.1 utan någon vidare framgång. För det första så vägrar den att släppa in "vanliga" systemanvändare, men att logga in anonymt fungerar problemfritt. Jag antar att jag har missat något med ftpaccess konfigurationen eller något i passwd filen?

Har letat runt nätet efter svar utan att hitta något. Kan någon ge mig lite förslag eller konstruktiva idéer vad som kan vara fel och hur jag skapar en korrekt ftponly användare?

För det andra så tar det oehört lång tid komma in i klienten när man har skrivit FTP open localhost. Kör jag det internt så tar det ungefär 10-20 sekunder att komma till login prompten. Kör jag FTP'n externt från en annan dator i nätverket så får jag time-out. Telnet beter sig ungefär likadant, men något bättre. Fast jag kan inte logga in där heller konstigt nog. Har provat med root också. Nånting är uppenbarligen inte rätt.

Jag har inga gateways eller brandväggar som stör, så eventuella problem som de kan orsaka kan vi utesluta.

Det måste väl vara fler än jag som har råkat ut för det här? Tack på förhand.

pefiMedlem sedan juni 200213 inlägg

angående de långa tiderna låter det som ett reverse-resolv -problem, har du kollat upp att din namnuppslagning fungeraråt båda hållen, dvs namn->ip och ip->namn på alla inblandade hojjar (host/dns/nis/whatever)

Njae? Har bara kollat i /etc/hosts filen så att localhost fanns med där. Är ingen Linux expert, hur ska jag konfigurera allting?

Har lyckats fixa allting nu, det var nånting med hosts/resolve filerna som inte var rätt konfigurerade. Nu kan jag logga in på Telnet och FTP på under 2 sekunder

Tack för hjälpen!

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)