Precis som rubriken säjer så funkar inte ls längre efter att jag stängde av servern för en ommöblering och sedan startade upp.
Pga detta så kommer jag inte heller åt burken eftersom nätverkskorten behöver ls för att funka.
Vad gör jag nu?
4 svar · 282 visningar · startad av nanne
Precis som rubriken säjer så funkar inte ls längre efter att jag stängde av servern för en ommöblering och sedan startade upp.
Pga detta så kommer jag inte heller åt burken eftersom nätverkskorten behöver ls för att funka.
Vad gör jag nu?
Vad innebär "ommöblering"? :)
man tar sina starka nävar och flyttar på maskinen lite grann. Givetvis när den är avstängd.
Det verkar däremot som att det är nåt program som ls behöver som har kraschat.
För den säjer att /bin/ls inte finns. Men filen finns ju!!!!
Är det ominstallation som gäller för mig nu?
Jag har ju en massa filer som jag bara måste få ut. Oxå behöver jag det delade bredbandet.
testat chmod 755 /bin/ls
Jorå
det funkade inte heller...
Provade med att uppgradera till Redhat 7,1 (från 7.0) och då funkade ls... men då ville inte nätverket funka så bra. Efter många om o men så får jag det att funk.. men samba vill inte gå igång. Jag vill kunna få igång det för att kunna säkerhetskopiera allt och installera om totalt med den nya kärnan. Vad kan jag ha gjort för fel? I uppgraderingen så fanns det att jag kunde uppdatera samba oxå. Men valde inte det. Är det det som är felet?