webForumDet fria alternativet

linux installation hänger sig!!

4 svar · 270 visningar · startad av banne

banneMedlem sedan apr. 200117 inlägg

Jag håller på att försöka installera Red Hat 7.1 på en lite äldre 133 MHz IBM. Jag kör installationen från CD och jag kommer så långt att jag gör min installationsfil färdig med det grafiska gränssnittet. Sen när själva installationen ska börja så bara börjar cd-n hacka och jag kommer ingen stans! Är det nån som har nått tips på vad som kan va orsaken? Kan det funka med nån annan distribution?

jsundinMedlem sedan aug. 200086 inlägg

Läste ngnstans (i ngn jämförelse mellan winxp och rh7.2) att rh-skivorna är kända för just liknande problem - jag har aldrig hört talas om det, eller råkat ut för det dock.. Annars kanske det är fel på skivorna - relativt vanligt med brända skivor, och inte HELT ovanligt med tryckta skivor..

[r] liten sak bara =)

[Redigerat av jsundin den 09 nov 2001]

banneMedlem sedan apr. 200117 inlägg

Jag har provat installera en tidigare version av rh oxå och båda försöken har varit med tryckta skivor och installationen har hängt sig på samma ställe. Den hänger sig precis i startögonblicket då den ska börja formatera och partionera disken!?

simsalabimMedlem sedan okt. 2001295 inlägg

Om du fick skivan med en bok eller så, så kan du ringa förlaget så skickar de en ny. Samma sak hände nämligen hela vår klass, vi hade ju köpt samma upplaga av boken.

ToggeMedlem sedan apr. 200180 inlägg

Jag har samma fel men jag kan inte fixa det. ska cykla och låna farmers cd i måra får se hur det går hoppas det funkar

------------------
(: Togge :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)